Geplaatst door Gereedschapbeheer

BouwTag neemt aandeel in Gereedschapbeheer.nl

LANGEDIJK/ASSEN, 20 oktober 2021 – BouwTag heeft een belang verworven in Gereedschapbeheer.nl. Daarmee bundelen beide ondernemingen hun krachten als aanbieders van oplossingen voor het online beheer van materieel, machines en gereedschappen.

BouwTag, onderdeel van de Visser Assen Groep, is onder meer leverancier van traceertags waarmee de locatie en status van materieel 24/7 via track & trace online inzichtelijk kan worden gemaakt. Gereedschapbeheer.nl, dochterbedrijf van Mecona IT, is prominent ontwikkelaar en leverancier van uiteenlopende pakketten voor de beheersoftware van materieel. Daarmee vormen de twee bedrijven een sterke aanvulling op elkaars core-business.

Totaalbeheer
Met het juiste beheer van machines, gereedschappen en materialen kunnen infra- en bouwbedrijven niet alleen hun onderhoud en planning optimaal organiseren, maar het voorkomt ook zoekraken, verlies en diefstal van materieel. Gebaseerd op ‘the Internet of Things’ wordt dit totaalbeheer snel, inzichtelijk en efficiënt geautomatiseerd. Kosten gaan omlaag, rendementen omhoog.

Groei en krachtenbundeling
Edwin Meijer, directeur-eigenaar van Gereedschapbeheer: “Deze stap past perfect in de ontwikkelingsstrategie van Gereedschapbeheer.nl. We behoren tot de snelste groeiers in de branche en kregen daarvoor de afgelopen twee jaar al het predicaat FD Gazelle. Samen met BouwTag kunnen we deze groei nog verder doorzetten.” Directeur Maarten Visser van Visser Assen noemt de combinatie van BouwTag en Gereedschapbeheer een krachtenbundeling. “Voor BouwTag is deze ontwikkeling een versterking van haar totaalaanbod aan innovatieve oplossingen voor bouw en infra.”