Leadinfo neemt Futy over om MKB-bedrijven te helpen meer leads op hun websites te converteren

Leadinfo kondigt de overname aan van Futy (futy.io), een Utrechtse start-up die chatbots aanbiedt om websitebezoekers om te zetten in leads, bijvoorbeeld via WhatsApp. Maandelijks worden de chatbots meer dan 36 miljoen keer gebruikt.
merger-Leadinfo-Futy.png
Opgericht in 2020 door Guus Kolk, Emiel Kolk en Ghislaine Botden, gebruikt Futy leadbots – vergelijkbaar met chatbots – om websitebezoekers om te zetten in leads. De leadbots vragen essentiële informatie via WhatsApp of andere kanalen en sturen deze vervolgens naar de juiste afdeling of contactpersoon binnen de organisatie. Deze geautomatiseerde aanpak stelt bedrijven in staat om tot 300% meer leads te genereren dan traditionele methoden.
Leadinfo, dat in 2022 is toegetreden tot team.blue, is een van de snelstgroeiende SaaS-bedrijven in Nederland, volgens de Deloitte Fast 50 en SaaS100. De software van Leadinfo stelt bedrijven in staat om hun B2B-websitebezoekers te identificeren en meer leads te genereren. Leadinfo is opgericht in 2017 en bedient meer dan 5.000 klanten en 2.000 partners vanuit zijn 5 kantoren verspreid over Europa.
Deze overname zal het het productaanbod van Leadinfo verbreden en versterken. Klanten en partners van Futy kunnen het product zoals gewoonlijk blijven gebruiken – in de toekomst zullen ze worden gemigreerd naar het Leadinfo-platform.
“Ik ben enthousiast om het Futy-product toe te voegen aan het productaanbod van Leadinfo. Klanten kunnen in enkele minuten een chatbot opzetten en het maximale halen uit hun bestaande websitebezoekers zonder de noodzaak van extra marketinginvesteringen.”
– Quirijn Kleppe, Co-CEO bij Leadinfo
“We zijn enthousiast over de integratie van Futy in Leadinfo. Omdat veel van onze klanten al Leadinfo-gebruikers zijn, zien we dit als een geweldige kans om een complete oplossing te bieden voor leadgeneratie bij MKB-bedrijven.”
– Emiel Kolk, Co-Founder bij Futy
Geen verdere details over deze transactie zullen beschikbaar worden gesteld. Voor meer informatie over dit persbericht kunt u contact opnemen met press@team.blue.
Over Leadinfo
Leadinfo is een van de snelstgroeiende scale-ups in Nederland. Meer dan 40 medewerkers in 5 landen werken aan software voor het herkennen van zakelijke websitebezoekers. Klanten van Leadinfo zijn grote bedrijven, zoals Heineken, Channable, Simplicate en Rexel, maar ook meer dan 5000 MKB’ers zijn klant bij de scale-up. De groei van Leadinfo is zichtbaar in de hoge ranking in de Deloitte Fast50, Emerce100 en de SaaS100.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.