Geplaatst door Lebara

Lebara Sim Only is “niet te stoppen”

Nieuwe merkidentiteit focust op millennials, flexibiliteit, vrijheid en voordelige Sim Only abonnementen

Amsterdam, 18 juli 2019 – Deze week geeft Lebara het startsignaal voor de introductie van zijn strategische herpositionering en bijbehorende merkidentiteit. Het nieuwe Lebara richt zich op iedereen die vrij wil zijn en zich door niets of niemand laat tegenhouden bij het verwezenlijken van zijn of haar doelen. Vanaf heden zal Lebara met de campagne “niet te stoppen” veelvuldig in de media en het straatbeeld te zien zijn.

Lebara is sinds de oprichting in 2001 één van de snelst groeiende mobiele providers van Nederland. Na uitvoerig gekeken te hebben naar het DNA van het merk en de behoeften van de doelgroep, besloot het bedrijf vorig jaar een nieuwe strategische koers te gaan varen. Lebara richt zich op de millennial die vrij wil zijn, zijn idealen wil verwezenlijken en nergens aan vast wil zitten. Die bezig is iets voor elkaar te boksen. Door hen keuzevrijheid, flexibiliteit, controle en een betrouwbaar netwerk te bieden, neemt Lebara alle barrières weg.

“Lebara begint aan een nieuw hoofdstuk in zijn geschiedenis,” zegt Rob van Velzen, Managing Director Netherlands bij Lebara. “Onze merkwaarden resoneren bijzonder goed onder millennials en mensen met een millennial mindset, die zonder beperkingen voor een eerlijke prijs mobiel willen bellen en internetten. Het laatste jaar is het aantal Sim Only-klanten van Lebara sterk gegroeid. Na de prepaid-markt opgeschud te hebben, willen wij nu hetzelfde doen met de Sim Only-markt. Dat doen wij met een energieke, eigentijdse reclamecampagne die ons verhaal nog beter bij deze doelgroepen onder de aandacht brengt. Want wat houdt je tegen? Precies, NIKS!”

Wat houdt je tegen?
De nieuwe positionering en merkidentiteit van Lebara kwamen tot stand in samenwerking met reclamebureau Natwerk, dat eerder succesvolle campagnes ontwikkelde voor merken als Desperados, Union en FEBO. Met de nieuwe pay-off ‘Niet te stoppen’ positioneert Lebara, dat sinds kort ook Sim Only abonnementen aanbiedt, zich strategisch precies tussen de prijsvechters (die zich meestal richten op een bepaalde doelgroep) en de A-merken (die over grote abstracte thema’s gaan). Lebara lanceert zijn gloednieuwe positionering met de introductiecampagne “wat houdt je tegen?” – een slogan die zowel naar Lebara’s onweerstaanbare productaanbod en bijbehorende prijs als naar de kernwaarden van de doelgroep verwijst. Die laat zich door niets en niemand tegenhouden, laat zich niets voorschrijven en heeft behoefte aan echte vrijheid.
“Deze campagne voor Lebara is een droomproject voor ons,” zegt Reinier Steures, Managing Strategy Partner bij Natwerk. “Lebara had in onze ogen al lang een cultstatus, maar wat bleek? We waren fan van een merk dat zó niche was, dat niet veel anderen zagen wat wij zagen. Daar lag dus een mooie kans om het merk opnieuw op de kaart te zetten zonder het DNA helemaal overboord te kieperen. Daarom hebben we de strategie opgetuigd rondom dat vertrekpunt en zijn we Lebara veel inclusiever gaan maken. Je gaat dat zien en voelen in deze eerste campagne. In de gloednieuwe merkidentiteit, de nieuwe film en in een volgend stadium met de activaties die je van Natwerk gewend bent. ”
Onbeperkt bellen en 5 GB data voor 10 euro
Lebara is sinds vorig jaar zeer actief op de Sim Only-markt, en introduceerde flexibele abonnementen met zoveel data als de klant wil, in combinatie met onbeperkt bellen en sms’en, maandelijks opzegbaar of met een contractsduur van of 24 maanden, en dit alles op het betrouwbare 4G-netwerk van KPN. Het meest populaire abonnement, 5 GB en onbeperkt bellen voor maar 10 euro per maand, gaat een prominente rol spelen in de nieuwe campagne.

Meer weten over het nieuwe Lebara? Ga naar www.lebara.nl. Wat houdt je tegen? Precies, NIKS!

Bekijk de nieuwe Lebara “Niet te stoppen” commercial: https://youtu.be/-KfhKr1XNcg.