Industry Wire

Geplaatst door Leen Bakker

Leen Bakker wint Friends of Search Award

Leen Bakker wint de prijs voor het beste werk in Search Engine Advertising (SEA) bij de allereerste Friends of Search Awards. Leen Bakker krijgt de prijs voor haar Gepersonaliseerde Shopping Campagne. De Friends of Search Awards zijn een internationale competitie voor professionals in search marketing. De awards zijn dit jaar voor het eerst uitgereikt tijdens het Friends of Search-congres op 4 februari in Amsterdam.

Impact
Bij de beoordeling van de inzendingen keek de jury, bestaande uit (inter)nationale search-experts, naar hoe de cases zich onderscheiden in helder strategisch denken, innovatie, effectiviteit, tastbare resultaten, duidelijkheid en privacy vriendelijk en verantwoord datagebruik. ‘‘Met de gepersonaliseerde shopping campagne van Leen Bakker is de offline impact van relevant adverteren aangetoond en meetbaar gemaakt. Gerichtere productadvertenties naar relevante doelgroepen, in combinatie met een omnichannel aanpak, heeft de vooraf gestelde KPI’s overtroffen en meer winkelbezoek gerealiseerd” aldus het juryrapport. Martijn Miserus, online marketing manager en Leon Ackermans ,performance marketeer bij Leen Bakker, zijn blij met de award: “Deze campagne is een van onze meest winstgevende search campagnes. Ook de offline impact van deze campagne is veel groter geweest dan we van te voren hadden ingeschat. Wij zijn enorm trots op ons team dat we deze mooie prijs in ontvangst mochten nemen!”

Design voor iedereen
De case kwam tot stand in samenwerking met Merkle Nederland. Benjamin Mulder, Sr. Online Marketing Consultant bij Merkle Nederland: “Het idee erachter is simpel: Leen, da’s design voor iedereen. Door passende relevante producten te tonen in Google Shoppping maken we deze slogan helemaal waar. Deze producten vallen letterlijk in de smaak als ze passen bij de inrichting van de klant.” De Friends of Search Awards zijn een initiatief van de brancheorganisaties DDMA en IAB Nederland, de organisatie achter het jaarlijkse Friends of Search-congres. De awards zijn in het leven geroepen om de meest innovatieve campagnes in de branche onder de aandacht te brengen.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht