Geplaatst door Knowingo+

Leerplatform Knowingo+ haalt € 2 miljoen investering binnen voor internationale expansie

Airbridge Equity Partners en een klein aantal informal investors investeren samen meer dan 2 miljoen euro in Knowingo+ in ruil voor een minderheidsbelang. Dankzij de investering kan Knowingo+ haar huidige groei versnellen en haar internationale expansie realiseren.

Het nieuwe platform voor Corporate Learning

Knowingo+ is een online leerplatform dat bedrijven in staat stelt om hun medewerkers spelenderwijs te laten leren via hun smartphones. In slechts een paar minuten per dag bouwt Knowingo+ aan het kennisniveau van de medewerkers, precies waar en wanneer ze dat willen.

Na het winnen van de Accenture Innovation Award, waar Knowingo+ onder andere het Amerikaanse Maana achter zich liet, lijkt de groei van Knowingo+ niet te stoppen. In Nederland, maar ook in het buitenland, maken steeds meer bedrijven gebruik van Knowingo+. Bij partijen als PostNL, VodafoneZiggo en Rentokil, maar ook overheidsdiensten zoals de SVB en IL&T wordt het platform ingezet om de kennis van medewerkers het hele jaar door op niveau te houden. Eén van de factoren van de snelle groei is het feit dat Knowingo+ een turn-key oplossing is die vaak al binnen enkele weken geïmplementeerd kan worden.

Loren Roosendaal, CEO van Knowingo+: “Het is prachtig om te zien wat voor resultaten klanten neerzetten met Knowingo+. Dankzij de kracht van gamification en zelflerende kunstmatige intelligentie maken we leren niet alleen leuk, maar ook meetbaar en betrouwbaar. Door deze nieuwe investering kunnen we niet alleen in Nederland, maar ook internationaal steeds meer bedrijven helpen om met Knowingo+ het verschil te maken.”

Rick van Boekel, Partner bij Airbridge Equity Partners: “In een wereld waar het kennisniveau van medewerkers steeds meer bepalend is voor het succes van organisaties, biedt Knowingo+ een unieke oplossing. Het Knowingo+ platform maakt het mogelijk om complete bedrijfspopulaties spelenderwijs aan het leren te krijgen via hun smartphones. Het is derhalve slechts een kwestie van tijd voordat hele sectoren zullen overgaan op de innovatieve en bewezen aanpak die Knowingo+ biedt.”

Over Airbridge Equity Partners (AEP)

Airbridge Equity Partners (www.airbridge.nl) investeert in ondernemers met visie, ambitie en doorzettingsvermogen. AEP’s aanpak kenmerkt zich door het matchen van ervaren ondernemers met de oprichters van schaalbare, technologie gedreven ondernemingen in het digitale landschap. AEP verstrekt groeifinanciering en helpt ondernemers hun plannen te realiseren.

Over Knowingo+

Knowingo+ is een cloud-based leerplatform dat kunstmatige intelligentie en gamification inzet als antwoord op de leeruitdagingen van moderne organisaties. Knowingo+ helpt organisaties om snel hun eigen stof te ontwikkelen en maakt het makkelijk om deze voor grote groepen medewerkers beschikbaar te maken. Medewerkers leren waar en wanneer ze dat zelf uitkomt, gewoon op hun smartphone of tablet. De unieke zelflerende kunstmatige intelligentie van Knowingo+ zorgt ervoor dat iedere medewerker een perfect op hem of haar afgestemde leerervaring doorloopt, waarmee kennis spelenderwijs wordt opgebouwd en nooit meer vergeten wordt.