Geplaatst door LG

LG maakt financiële resultaten derde kwartaal 2021 bekend

Amstelveen, 28 oktober 2021 – LG Electronics Inc.(LG) kondigde vandaag een geconsolideerde omzet van 18,79 biljoen KRW (16,23 miljard USD) over het derde kwartaal van 2021 aan. Dat betekent een stijging met 22 procent tegenover hetzelfde kwartaal vorig jaar, en is meteen ook de hoogste kwartaalomzet in de geschiedenis van LG Electronics. Ook de winstgevendheid was het voorbije kwartaal sterk, maar werd door een eenmalige kost gedeeltelijk gecompenseerd. De operationele winst van 540,7 miljard KRW (466,99 miljoen USD) lag 49,6 procent lager dan in het derde kwartaal vorig jaar, een gevolg van een provisie van 480 miljard KRW (415 miljoen USD).

De LG Home Appliance & Air Solution Company boekte over het derde kwartaal van 2021 een omzet van 7,06 biljoen KRW (6,1 miljard USD) met een operationele winst van 505,4 miljard KRW (436,51 miljoen USD). De verkoop steeg met 14,7 procent in vergelijking met hetzelfde kwartaal vorig jaar en overschreed voor het eerst 7 miljard KRW dankzij de sterke groei in Noord- en Zuid-Amerika en Europa. Verwacht wordt dat competitieve producten en een operationele efficiëntie LG zullen helpen om deze groeidynamiek aan te houden, weliswaar tegen een lager tempo ten gevolge van de stijgende kosten voor grondstoffen.

De LG Home Entertainment Company boekte in het derde kwartaal van 2021 een omzet van 4,18 biljoen KRW (3,61 miljard USD). Dat is 13,9 procent meer dan in dezelfde periode vorig jaar. Dit was het vierde opeenvolgende kwartaal met een omzet boven de 4 biljoen KRW, die grotendeel werd gedreven door een gestage groei in de vraag naar premium producten zoals OLED- en breedbeeld-tv’s in de belangrijkste markten van Noord-Amerika en Europa. De operationele winst van 208,3 miljard KRW (179,91 miljoen USD) daalde tegenover het derde kwartaal vorig jaar, als gevolg van de stijgende prijzen voor onderdelen zoals LCD-panelen.

De LG Vehicle component Solutions Company noteerde een omzet van 1,74 biljoen KRW (1,5 miljard USD) in het derde kwartaal van 2021, een stijging van 4,8 procent in vergelijking met dezelfde periode in 2020. Een operationeel verlies van 537,6 miljard KRW (464,32 miljoen USD) in het derde kwartaal van 2021 omvat een eenmalige kost van 480 miljard KRW in verband met de terugroepactie van General Motors voor de Chevrolet Bolt EV. Hoewel er het voorbije kwartaal in de sector een stijgende vraag naar auto’s was, inclusief elektrische voertuigen, kende de wereldwijde automotive-markt een aanzienlijke disruptie door het tekort aan halfgeleiders. In het vierde kwartaal zal het bedrijf zich concentreren op de versterking van zijn wereldwijde toeleveringsketen via een bredere samenwerking met OEM’s uit de autosector en andere onderdelenleveranciers.

De LG Business Solutions Company zag in het derde kwartaal zijn omzet stijgen tot 1,69 biljoen KRW (1,46 miljard USD), een toename van 13,9 procent tegenover een jaar geleden, en dit dankzij een aanhoudende stijging van de vraag naar informatiedisplays, pc’s en monitors, maar ook door het geleidelijke herstel van de  B2B-markt. Een operationeel verlies van 12,3 miljard KRW (10,62 miljoen USD) werd veroorzaakt door hogere prijzen voor cruciale onderdelen zoals LCD-panelen, halfgeleiders en zonnecellen, maar ook door een stijging van de wereldwijde logistieke kosten. In het laatste kwartaal van het jaar wil het bedrijf de aanval openen op het herstellende B2B-segment, en tegelijk de competitiviteit van zijn producten en de operationele efficiëntie verbeteren.

Uitleg bij de wisselkoersen in Q3 2021
De niet-geauditeerde kwartaalresultaten van LG Electronics zijn gebaseerd op de IFRS (International Financial Reporting Standards) voor de periode van drie maanden die eindigt op 30 september 2021. Bedragen in Koreaanse won (KRW) werden omgerekend naar Amerikaanse dollar (USD) tegen de gemiddelde koers van de periode van drie maanden van het overeenkomstige kwartaal — 1157,83 KRW per USD.

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over LG Electronics
LG Electronics, Inc. is wereldwijd leider in technologie, met aanwezigheid op 140 locaties en  ruim 70.000 werknemers en had een wereldwijde omzet in 2020 van meer dan 56 miljard dollar. LG Electronics bestaat uit vier bedrijfsonderdelen – Home Appliance & Air Solution, Home Entertainment, Vehicle Component Solutions and Business Solutions – en is één van ’s werelds toonaangevende producenten van premium OLED-televisies, koelkasten, airconditiong, wasmachines en smart home-producten. LG Electronics Benelux Sales BV is gevestigd in Amstelveen, Nederland, met een regionaal kantoor in Edegem, België. Meer informatie en nieuws over LG Electronics zijn te vinden op lg.com/nl en lgnewsroom.com.