Geplaatst door LGBTech

LGBTech lanceert Amsterdamse afdeling tijdens Amsterdam Gay Pride

LGBTech, een gemeenschap van LHBT-professionals (LHBT staat voor Lesbisch, Homoseksueel, Bi of Transgender of wel Lesbian, Gay, Bi en Transgender) die werkzaam zijn in tech, breidt uit van Israël naar Europa met de lancering van de eerste afdeling in Amsterdam. LGBTech is vijf jaar geleden opgericht en is vergelijkbaar met de andere tech- en start-up-gemeenschappen voor LHBT’s in Berlijn, Dublin, New York en Sillicon Valley. LGBTech zet zich in op het versterken van de tech- en start-upgemeenschap.

‘Ons doel is een wereldwijd netwerk van nu reeds tienduizenden LHBT-professionals om daarmee extra zakelijke kansen te creëren, talenten te ontwikkelen en partnerschappen vorm te geven, zowel lokaal als wereldwijd’, aldus Elad Mintzer, managing director van LGBTech.

Daarnaast is er ruimte voor maatschappelijke projecten zoals scholarships voor transgenders en een netwerk van mentoren die onder meer ondernemers extra ondersteunen met advies en introducties. Sponsoren van LGBTech zijn ondermeer Google, Founder Fund, Microsoft en Intel. Lezingen werden reeds verzorgd door Joel Spolsky van Stack Overflow, Ben Ling van Khosla Ventures en Joel Simkhai van Grindr naast andere leiders uit de techwereld.

Tijdens EuroPride 2016 zal LGBTech Amsterdam haar eerste bijeenkomst hebben. LHBT’s werkzaam in de tech- en start-upindustrie uit Amsterdam en de rest van Nederland zijn welkom. De bijeenkomst bestaat uit een aantal pitches voor start-ups en een IT-gerelateerd inhoudelijke panel. Tijdens het netwerken is er alle ruimte voor een hapje en een drankje.

De bijeenkomst is een uitstekende gelegenheid om het eigen netwerk verder uit te bouwen, nieuwe partnerschappen aan te gaan en geïnspireerd te raken om je eigen bedrijf of carrière verder te ontwikkelen.

De lancering vindt plaats op woensdag 3 augustus van 17.00 uur tot 20.00 uur bij WeWork Metropool aan de Weesperstraat in Amsterdam. Wie interesse heeft en onderdeel wil worden van dit wereldwijde netwerk kan zich aanmelden via http://www.LGBTech.amsterdam.