Industry Wire

Geplaatst door LINDA.

LINDA.hetbureau ontwikkelt augmented reality-campagne voor Eye Wish

Na twee eerdere succesvolle samenwerkingen heeft Eye Wish wederom LINDA.hetbureau gevraagd om een nieuwe campagne te ontwikkelen. Om verschillende brillentrends voor deze winter van Eye Wish onder de aandacht te brengen bedacht LINDA.hetbureau een creatief concept waarin een virtueel pashokje centraal staat.

Vanuit LINDA.loves direct naar passen op Instagram
Eén van de onderdelen van de campagne bestaat uit een advertorial in de nieuwe halfjaarlijkse lifestylegids LINDA.loves. Hierin worden de vier brillentrends besproken en kan met het scannen van de QR-code in deze advertorial het virtueel pashokje op Instagram geactiveerd worden. Capitola ontwikkelde hiervoor de social AR filter binnen Instagram.

Van alle vier de trends kunnen in het pashokje drie verschillende brillen geprobeerd worden. Het virtueel passen van deze brillen staat centraal in de hele campagne. Ook in de social uitingen, op banners en in video’s is er constant een directe link naar het pashokje. Mochten vrouwen nu geen idee hebben bij welke trendstijl zij horen, op LINDA.nl kunnen zij met de trendquiz checken welk bril-type ze zijn.

Caren Wassink, b2b directeur LINDA.: “Wij zijn heel enthousiast over deze alweer derde campagne voor Eye Wish. De twee merken hebben een goede fit en we kunnen het creatief gezien goed met elkaar vinden. In deze campagne sturen we in alle uitingen continu aan op de augmented-reality beleving die vrouwen kunnen ervaren met het passen van verschillende brillen. Door vrouwen zelfs in print op deze virtuele pas beleving te attenderen kunnen we ze op een onverwacht moment inspireren met een nieuwe bril.”

Creatie & productie: LINDA.hetbureau
Ontwikkeling social AR filter: Capitola
Klant: Eye Wish
Mediabureau: Wavemaker

LINDA.hetbureau
LINDA.hetbureau is het creatieve bureau van de makers van LINDA. voor iedereen die in contact wil komen met de leukste vrouwen van Nederland. LINDA.hetbureau creëert, produceert en distribueert waardevolle en relevante content. Bij iedere opdracht wordt het beste team gevormd met creatieven vanuit het hele bedrijf om concepten voor klanten te bedenken, ontwikkelen en produceren. LINDA.hetbureau combineert data insights en innovatie met intuïtie. Het mediamerk LINDA. komt maandelijks in contact met meer dan 2 miljoen vrouwen.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht