Industry Wire

Geplaatst door Linkbuilding Specialist

Linkbuilder?

Een responsible linkbuilder houdt zich alleen met lange termijn linkbuilding strategieën, dit houdt in dat hij / zij zich enkele bezig houdt met Relevantie en Trust.

10 fouten van een “foute” Linkbuilder:
• Forum spam
• Link farms
• Link exchanges
• Blog comment spam
• Splogs (spam blogs) en andere weggooi sites
• Gusetbook spamming
• Referrer blog spam
• Bookmark / Social networking spam
• Artcile syndication
• Paid links (non-desclosed)

Een aantal van bovenstaande linkbuilding strategieën, werken nog steeds, maar hoelang nog?

De strategieën zijn duidelijk bedoeld om op een onnatuurlijke manier zoveel mogelijk links te verkrijgen.

Natuurlijk is het niet erg als u af en toe eens een wederkerige link uitwisselt, zolang dit maar relevant is voor beide partijen en uw ratio wederkerige links niet te hoog is.

Ook kunt u natuurlijk prima af en toe op een forum reageren, maar doe dat altijd met verschillende anker teksten en alleen op blogs van autoriteiten en alleen als het onderwerp relevant is voor uw business.

Als u afhankelijk bent van uw online business, is het niet verstandig om uw bezig te houden met korte termijn linkbuilding strategieën.

Maar waar moet je dan wel op letten bij het Linkbuilden?

• Relevantie, zijn het links die relevant zijn voor mijn business
• Trust, zijn het links van betrouwbare sites
• Ip-adres komen mijn links van verschillende ip-adressen
• Domains, komen mijn links van verschillende domains
• C-block, komen mijn links van verschillende C-blocks
• Anker teksten, hebben mijn links verschillende anker teksten
• Waar komen mijn links binnen, voorkom allemaal op uw homepage
• Social Links, heb ik links vanuit de social media
• Geo links, komen mijn links ook van buiten Nederland

Feitelijk gaat het bij het linkbuilden, maar om 1 ding Relevantie!

Zolang u zich hiermee alleen bezig houdt, dan hoeft u niet te letten of links een follow of no follow hebben, wederkerig zijn, of de juiste anker bevatten.

Zolang in uw ogen de link relevant is voor Google en uw bezoeker dan bent u goed bezig met linkbuilden.

Deze linkbuilding strategie duurt misschien soms wel langer, maar zolang uw links relevant zijn, hoeft u zich bij elke Google up-date geen zorgen te maken, en wint u op lange termijn van uw concurrenten, die dit niet doen.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht