Geplaatst door GTT

Lionbridge gebruikt SIP Trunking van GTT met Microsoft Teams Direct Routing om de klantervaring en operationele efficiëntie te verbeteren

Amsterdam, 18 januari 2022 – GTT Communications, Inc., een toonaangevende wereldwijde leverancier van cloud-netwerken aan multinationale klanten, heeft vandaag aangekondigd dat het een SIP Trunking-oplossing heeft geleverd aan Lionbridge, een wereldwijde leider in vertaal- en lokalisatieoplossingen, die directe routing mogelijk maakt voor spraaktoepassingen via hun Microsoft Teams-platform in Europa, de VS, Canada en Brazilië. De oplossing omvat 60 SIP Trunk kanalen en meer dan 3.850 telefoonnummers in 17 landen.

Lionbridge gebruikt spraak- en samenwerkingsdiensten om hun klanten te ondersteunen met meertalige lokalisatie, content creatie en zoekmachineoptimalisatie. GTT’s wereldwijde, volledig redundante SIP-gebaseerde netwerk biedt PSTN-toegang tot Lionbridge’s Microsoft Teams-platform, zodat de kantoren beschikken over connectiviteit met de laagste latency voor spraaktoepassingen op het Unified Communication en Collaboration-platform.

Door de mogelijkheden van GTT’s wereldwijde direct routing naar Microsoft Teams, was Lionbridge in staat om de migratie van Skype for Business naar Microsoft Teams te voltooien zonder gebruik te hoeven maken van hun eigen session border controller. Lionbridge, dat al langer gebruikt maakt van GTT’s spraakdiensten in Europa, verminderde ook de complexiteit van het beheer voor zijn spraakoplossing door al zijn spraakdiensten in Noord- en Zuid-Amerika en Europa te consolideren waarbij GTT als onderdeel van deze nieuwe implementatie fungeert.

“Lionbridge heeft een SaaS-first IT-strategie. GTT maakte indruk door als enige leverancier de directe routing naar Microsoft Teams te bieden via een kosteneffectief ‘as-a-Service’-model, wat ons aanzienlijke kosten bespaarde”, aldus Daniel Hebert, senior systems engineer bij Lionbridge. “Het GTT-team heeft ons uitstekend door elke fase heen geloodst, inclusief ontwerp, nummerportabiliteit en implementatie. Ons geconsolideerde spraaknetwerk met GTT in Noord- en Zuid-Amerika en Europa presteert beter en heeft ons ook geholpen de operationele overhead te verminderen.”

“We zijn blij dat we Lionbridge ondersteuning kunnen bieden om het personeel met hun klanten en partners te verbinden om uitzonderlijke contentervaringen te leveren,” zegt Tom Homer, President, Europe Division, GTT. “GTT heeft jarenlange expertise in het leveren van wereldwijde, enterprise-grade SIP Trunking voor de samenwerkingsdiensten van Microsoft. Dit wordt onderstreept door de cloud-gebaseerde session border controllers die we over de hele wereld exploiteren en die verbinding maken met onze Tier 1 IP-backbone.”