Geplaatst door Mediaxplain*

Local Planet netwerk verstevigt internationaal team

Verdere stap voor Mediaxplain* als Benelux hub voor merken met internationale ambitie

Local Planet, het netwerk van onafhankelijke mediabureaus, heeft als antwoord op de toenemende vraag van internationale opdrachtgevers, haar internationale team verder uitgebreid. Uli Kramer – grondlegger van Pilot Duitsland – is toegetreden als Global Chief Digital Officer van Local Planet. Daarnaast is Sandra Sydow, afkomstig van PHD waar zij de functie van Global Business Director bekleedde, toegetreden als Global Media & Business Director. De invulling van deze centrale posities draagt, samen met de unieke kracht van de lokale mediabureaus, bij aan Local Planets wereldwijde groei. In Nederland is Mediaxplain* mede-eigenaar van – en deelnemer in – dit netwerk van onafhankelijke mediabureaus.

Sinds haar start in april 2016 is Local Planet sterk gegroeid als gevolg van de toenemende vraag van internationale opdrachtgevers naar een onafhankelijke media-oplossing op schaal. Om deze groei te ondersteunen en zich verder te professionaliseren, breidt Local Planet haar leiderschapsteam uit door het aanstellen van personen die wereldwijd verantwoordelijkheid dragen voor het netwerk. Dr. Wayne Fletcher, voorheen werkzaam bij Naked Communications, McCann World Group en Aegis, is aangesteld als Group Chief Strategy Officer en zal samenwerken met Global Chief Executive Martyn Rattle. Daarnaast treden Uli Kramer als Global Chief Digital Officer en Sandra Sydow als Global Media & Business Director toe. Het netwerk benoemt voor groeiregio’s tevens vijf regionale directeuren.

Nederlands marketing- en mediabureau Mediaxplain* vertegenwoordigt als aandeelhouder Local Planet in de Benelux. Christiaan van Betuw, Strategy & Activation Director bij Mediaxplain*, is zeer verheugd over de wereldwijde herstructurering die Local Planet heeft weten te realiseren. “In Local Planet zijn de voordelen dat een lokaal onafhankelijk bureau biedt, op wereldwijde schaal verenigd. We zijn het enige netwerk ter wereld dat op transparante en niet-gebonden wijze adviezen voor merken met internationale ambitie vanuit de markten zelf opbouwt. De verzwaring van het centrale team maakt het mogelijk om deze bottom-up strategieën synergetisch op elkaar aan te passen en klanten op internationaal niveau optimaal te servicen”.

Local Planet is twee jaar geleden opgericht om merken en marketeers te helpen met het grijpen van wereldwijde groeikansen op basis van lokale expertise. Het netwerk brengt toonaangevende onafhankelijke mediabureaus wereldwijd samen in een onafhankelijk netwerk en vormt zo een alternatief voor internationale klanten. Local Planet staat gelijk aan transparantie waartoe onder andere volledige openbaarmaking van vergoedingen en marges in het (digitale) ecosysteem behoren.

Local Planet is momenteel werkzaam voor ruim 40 internationale opdrachtgevers op meerdere markten, zoals NetJets Europe en Crabtree & Evelyn International. Slechts twee jaar na haar oprichting is het netwerk uitgebreid naar 51 bureaus in 68 markten over de hele wereld met een gecombineerde mediabilling van meer dan $14 miljard op jaarbasis.