Geplaatst door tado°

tado°’s Energy IQ-functie is nu beschikbaar voor alle gebruikers om energie te beheren en kosten te voorspellen met het dure winterseizoen voor de deur

Amsterdam, 6 oktober 2022 – Terwijl Europa zich voorbereidt op het duurste stookseizoen tot nu toe introduceert tado°, een van de Europese leiders op het gebied van intelligent klimaatbeheer voor woningen, zijn Energy IQ-functie voor alle huishoudens met tado° Slimme Thermostaten, ook voor radiator- of vloerverwarming. Gebruikers worden zelf de energiemanager en hebben de controle over hun verwarmingskosten.

Nu de energieprijzen in heel Europa toenemen, zoeken huishoudens manieren om de stijgende energiekosten beter te beheersen en overheden zoeken manieren om het verbruik van aardgas te verminderen.

Met de Slimme Thermostaten van tado° besparen klanten gemiddeld 22% op hun verwarmingskosten en tado°’s aankondiging zorgt ervoor dat klanten met behulp van hun smartphone proactieve energiemanagers worden. De Slimme Thermostaten van tado° zijn verkrijgbaar vanaf €219,99 en betalen zichzelf binnen 4 maanden terug.

Energy IQ – Geen verrassende energierekeningen meer
Met tado°’s Energy IQ-functie ontvangen gebruikers voorspellingen over de energierekening van de aankomende maand en kunnen ze de kosten vergelijken met die van voorgaande maanden en jaren. Energy IQ was al beschikbaar voor huizen met Slimme Thermostaten, maar nu is het ook beschikbaar voor alle tado°-gebruikers met vloerverwarming of Slimme Radiator Thermostaten in combinatie met een Auto-Assist-abonnement. Dit betekent dat meer huishoudens de controle hebben over hun energieverbruik.

Wanneer huiseigenaren hun meterstanden invoeren in de tado°-app zien ze de daadwerkelijke gebruikspatronen in hun energieverbruik. Doordat ze begrijpen hoe hun energieverbruik eruit ziet en welke ruimtes meer verwarming nodig hebben dan andere, kunnen ze hun energierekeningen in toom houden.

Energiebesparingsrapport
Ook biedt tado° een maandelijks energiebesparingsrapport, waarin gebruikers hun procentuele besparing van de voorgaande maand zien, en een berekening die laat zien hoeveel uur aan kostbare energie de functies van de Slimme Thermostaat hebben geholpen om te besparen.

Christian Deilmann, CPO en medeoprichter van tado°, zegt: “Steeds meer huishoudens profiteren van een Slimme Thermostaat – niet alleen vanwege het gemak, maar ook als een tool om inzicht te krijgen in en controle te hebben over hun energierekeningen.”

“Met een thermostaat van tado° hoef je niet langer te raden wat je energiekosten zullen zijn of aan het eind van de maand verrast te worden wanneer de rekening binnenkomt. tado°’s Slimme Thermostaten berekenen jouw energiekosten in realtime, zodat je de stijgende rekeningen in de gaten kunt houden en je verwarmingskosten kunt beheren.”

Hoe je jouw energierekening met 22% verlaagt
Verwarmen is goed voor 79% van het energieverbruik van een Europees huis. Slimme Thermostaten van tado° verminderen energierekeningen met gemiddeld 22% dankzij functies zoals geofencing, die automatisch de verwarming uitzet wanneer er niemand thuis is. Andere slimme functies zijn Open Raam Detectie,  Aanpassing aan Weersvoorspellingen en Slimme Schema’s, zodat energie nooit wordt verspild.

Iedereen kan tado°’s Slimme Thermostaten binnen 30 minuten installeren met behulp van een stapsgewijze, online handleiding. Slimme thermostaten van tado° kunnen, met zowel bedrade als draadloze opties, in meer dan 95% van de huizen in heel Europa worden geïnstalleerd. Elke radiator met een bestaand thermostatisch radiatorventiel kan worden geüpgraded naar een slimme energiebesparende radiator door deze te vervangen door een Slimme Radiator Thermostaat van tado°.

Over tado°
tado° is de Europese leider in intelligent klimaatbeheer voor woningen. Als het enige platform voor meerdere fabrikanten, kunnen tado° Slimme Thermostaten en services worden aangesloten op elk soort verwarmings- of koelingssysteem. Klanten profiteren van energiebesparende technologie zoals Geofencing en Open Window Detection, evenals time-of-use-energieaanbod. Opgericht in 2011 in München, en met 180 medewerkers, verandert tado° de manier waarop energie wordt verbruikt voor meer comfort, besparingen en in lijn met de natuur. www.tado.com