Geplaatst door Lucid

Lucid Software lanceert Lucidscale voor eenvoudigere documentatie en visualisatie van cloudomgevingen

Amsterdam, 28 oktober 2021 – Lucid Software, leverancier van visuele samenwerkingssoftware, presenteert Lucidscale, het derde op het Visual Collaboration Platform gebouwde product. Lucidscale is een cloudvisualisatie-oplossing waarmee organisaties hun cloudomgeving inzichtelijk kunnen maken en effectief kunnen optimaliseren.

Lucidscale genereert automatisch nauwkeurige, dynamische cloudvisualisaties, waardoor bedrijven de benodigde tijd en resources voor het documenteren en begrijpen van hun cloud drastisch kunnen verminderen. Met deze geautomatiseerde diagrammen kunnen teams sneller en effectiever cloudomgevingen ontwerpen, bouwen, implementeren en trouble shooten voor Amazon Web Services (AWS), Microsoft Azure en Google Cloud Platform (GCP).

Gebruikers kunnen met Lucidscale hun plannen documenteren, de implementatie verifiëren en  communicatie van cruciale informatie tussen zowel technische als niet-technische teams vereenvoudigen. Zo kunnen organisaties compliancy, security en best practices beter naleven en interne consistentie waarborgen.

Automatisering, inzicht en verificatie van plannen

Het automatisch genereren van cloud documentatie minimaliseert de noodzaak voor handmatige werkzaamheden en de tijd, kosten en kans op menselijke fouten die daarmee gepaard gaan. Lucidscale visualiseert de cloud op hetzelfde tempo als deze verandert. De gegenereerde documentatie kan eenvoudig intern en extern worden gedeeld.

Het visualiseren van de talloze componenten van een cloudomgeving helpt bedrijven om actuele vraagstukken te begrijpen en effectief te plannen voor de toekomst. Een duidelijk plaatje helpt teams om te begrijpen hoe een storing heeft plaatsgevonden, optimalisatiemogelijkheden te identificeren en potentiële risico’s en kosten in kaart brengen. Ook stelt het hen in staat om een cloudinfrastructuur uit te leggen aan niet-technische gebruikers.

Ten derde biedt Lucidscale toegevoegde waarde tijdens migratie- en implementatietrajecten. Een visueel overzicht van de cloud maakt het eenvoudiger om deadlines en compliancy te bewaken en vast te stellen of de cloudomgeving qua uitvoering in overeenstemming is met de gemaakte plannen.

“De noodzaak voor inzicht in complexe en steeds veranderende cloudomgevingen is groter dan ooit, nu bedrijven zich snel aan moeten passen en tijdig moeten plannen en schalen. Bovendien is binnen teams op andere niveaus behoefte aan technische afstemming en verstand van zaken, bij verschillende belanghebbenden”, zegt Karl Sun, medeoprichter en CEO van Lucid Software. “Lucidscale stelt zowel technische als niet-technische gebruikers in staat betere beslissingen te nemen in relatie tot hun cloudoplossingen en deze te begrijpen en optimaliseren. Het doet ons veel genoegen om deze oplossing aan onze Visual Collaboration Suite te toe voegen en zo allerlei soorten teams te helpen om te bouwen aan de toekomst.”

Lucidscale is gebaseerd op Lucid’s Visual Collaboration Platform en bouwt voort op tien jaar bewezen data- en beveiligingsmogelijkheden. De cloudvisualisatie-oplossing verrijkt Lucid’s Visual Collaboration Suite, waartoe Lucidchart (smart diagramming) en Lucidspark (virtual whiteboarding) behoren. De visuele samenwerkingsoplossingen stellen teams in staat om effectief samen te werken en duidelijk te communiceren, ongeacht hun locatie, zonder beperkt te worden door de mate van complexiteit van de materie.

Lees hier meer over de Lucid Visual Collaboration Suite.

Over Lucid Software

Lucid Software biedt een Visual Collaboration Suite die teams helpt om ideeën tot werkelijkheid te maken door de toekomst te visualiseren. Met zijn producten – Lucidchart, Lucidspark en Lucidscale – kunnen teams ideeën concretiseren, complexiteit verduidelijken en visueel samenwerken, ongeacht waar ze zich bevinden. Wereldwijde topbedrijven gebruiken de producten van Lucid Software, waaronder klanten zoals Google, GE, NBC Universal, T-Mobile en 99% van de Fortune 500. Lucid werkt met gerenommeerde partners, waaronder marktleiders zoals Google, Atlassian, Amazon Web Services, Salesforce en Microsoft. Sinds de oprichting heeft het bedrijf talloze onderscheidingen ontvangen voor zijn producten, bedrijfsvoering en bedrijfscultuur. Ga voor meer informatie naar lucid.co/nl.

Over Lucidscale

Lucidscale is een cloudvisualisatie-oplossing die organisaties helpt om inzicht te krijgen in hun cloudomgeving. De applicatie maakt deel uit van Lucid’s Visual Collaboration Suite en genereert automatisch nauwkeurige, dynamische clouddiagrammen om teams te helpen bij het ontwerpen, bouwen, implementeren van en troubleshooten binnen hun cloudomgevingen. Wereldwijde topbedrijven gebruiken de producten van Lucid Software, waaronder klanten zoals Google, GE, NBC Universal, T-Mobile en 99% van de Fortune 500. Sinds de oprichting heeft het bedrijf talloze onderscheidingen ontvangen voor zijn producten, bedrijfsvoering en bedrijfscultuur. Ga voor meer informatie naar lucidscale.com/nl.