Industry Wire

Geplaatst door Charly PR

LVTPR wordt Charly PR, het bureau voor geïntegreerde corporate & consumer communicatie

LVTPR heet voortaan Charly PR. Het bureau lanceert vandaag zijn gloednieuwe naam, branding en website. De rebranding zet de jarenlang op natuurlijke wijze aangescherpte positionering als ‘het Benelux-bureau voor geïntegreerde corporate en consumer communicatie’ in de verf.

LVTPR werd in 1994 opgericht als een PR-bureau voor tech en IT, maar vooral de laatste tien jaar verschoof zijn core business richting corporate communicatie en consumer & lifestyle PR. Karolien Hessels, Managing Director Benelux bij Charly PR: “Daarbinnen ontwikkelden we expertteams in onder andere crisiscommunicatie, interne communicatie, thought leadership, product PR, influencer relations en digital & contentmarketing. Ook specialiseerden we ons in maatschappelijke awareness-campagnes rond o.a. de ziekte van Crohn, het belang van fairtrade kopen, het lot van vluchtelingen en welzijn op het werk. Nu hebben we ook eindelijk de naam, branding en website die onze feitelijke positionering ook uitstralen.”
“We waren al jaren opgeschoven richting corporate en consumer.
Nu straalt onze branding dat ook uit.”
Knipoog naar verleden en blik op de toekomst
Voor wie LVTPR al een tijdje kent, is de naam Charly geen onbekende. Het bureau droeg bijna dertig jaar lang de afgekorte achternaam van oprichter Charly Lammers van Toorenburg, aangevuld met ‘PR’.

Karolien Hessels over de keuze voor ‘Charly PR’: “We speelden al een tijdje met het idee om voor een voornaam te gaan. Die keuze straalt immers de persoonlijkheid en no-nonsense-houding uit waarmee we onze partnerships aangaan – zowel met elkaar onder collega’s als met klanten, journalisten, influencers en andere partijen. We moesten niet ver zoeken en kwamen uit op Charly: een ode aan onze oprichter, maar ook een inspirerende naam die karakter en vertrouwen uitstraalt en tegelijk een speels, fris en zelfs avontuurlijk kantje heeft. De perfecte blend aan corporate en lifestyle kenmerken die naadloos aansluit bij onze positionering. Bovendien staat de beginletter C, een van de kernpunten van onze branding, voor ons geloof in de kracht van communicatie waarmee we dagelijks impact maken voor onze klanten. Dat al deze aspecten aanwezig zijn in de voornaam van onze oprichter, voelde écht als puzzelstukjes die vanzelf in elkaar vielen. Zo gaan we de toekomst tegemoet met een knipoog naar het verleden.”
“Mensen bereiken was nog nooit zo makkelijk. Hen echt raken, dat is vandaag de uitdaging. P, E, S of O: aandacht moet je áltijd verdienen.”
Journalistieke storytelling-aanpak
Bij de nieuwe branding koos Charly PR bewust voor een lichte, toegankelijke stijl, o.a. via een wit-met-pastelkleurenpalet en ruimtelijke fotografie. De aanhalingstekens die het logo beginnen en afsluiten en ook verder in de overall branding subtiel zijn verwerkt, staan symbool voor de journalistieke storytelling-aanpak die het bureau kenmerkt.

“Het was in deze digitale tijden nog nooit zo makkelijk om je doelgroep te bereiken. Maar juist daardoor is het nog veel belangrijker geworden om mensen ook te raken. Meer dan ooit is álle impact die je via communicatie maakt, earned. Aandacht moet je tegenwoordig áltijd verdienen, ook via paid, shared of owned. En dat lukt enkel met de juiste verhalen, die tegelijk aantrekkelijk én geloofwaardig zijn, binnen een doelgerichte strategie. Die verhalen, waar we in elk partnership met klanten naar op zoek gaan, hebben we op die manier in onze branding verwerkt”, besluit Karolien.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht