Geplaatst door M7

M7 stelt Robin Logjes aan als Content Director, Original Productions

M7 Group, een van de grootste betaaltelevisie-aanbieders in Europa met meer dan 3 miljoen abonnees in 8 landen, heeft Robin Logjes aangesteld als Content Director, Original Productions. In deze nieuwe rol zal Robin zich met name richten op de creatie en productie van Europese scripted content die in alle M7-markten werkt en aanslaat.

De aanstelling van Robin Logjes is een logisch gevolg van de verbrede scope van M7 van distribiteur van lineaire zenders naar producent en maker van Europese kwaliteitscontent. Deze transitie heeft alles te maken met de overname van M7 door CANAL+ Group in 2019, die resulteerde in een toenemende focus of het aanbieden van content van hoge kwaliteit, zowel voor lineaire als voor SVOD-services.

Stefano Colombo, VP Content M7 zegt: “Recent onderzoek door CANAL+ bevestigt dat er onder Europese consumenten van films en series een groeiende behoefte is aan originele en exclusieve fiction content van Europese bodem. Gesteund door de expertise en enorme ervaring van CANAL+, is het onze ambitie aan deze vraag te voldoen. We zijn daarom zeer blij Robin aan boord te hebben. Niet alleen vanwege zijn encyclopedische kennis op het vlak van films en series, maar ook als ervaren expert op het gebied van scriptwriting, content acquisitie en productie.” Robin’s loopbaan in de media-industrie bestrijkt meer dan 20 jaar, waaronder meerdere posities bij RTL, meest recent als EVP of Acquisitions.

Robin Logjes: “Gezien mijn professionele achtergrond en enorme passie voor scripted content, zie ik enorm uit naar deze nieuwe rol waarin ik grote waarde hecht aan een nauwe samenwerking met Europese content producenten. Ik wil graag laten zien dat in een wereld met een snel toenemend aantal streaming providers, de creatie en productie van eigen kwaliteitscontent het verschil zal gaan maken. Met zijn sterke wortels in diverse Europese markten en culturen, ben ik ervan overtuigd dat M7, met de support van CANAL+, een uitstekende uitgangspositie heeft voor de creatie en productie van aantrekkelijke content die de grenzen van diverse Europe markten overstijgt.”

Om op de hoogte te blijven van deze nieuwe content, kijk op: https://www.canaldigitaal.nl/

Noot voor de redactie:

M7 Group is brand of Canal+ Luxembourg S. à r.l., a CANAL+ Group company, one of Europe’s largest operators of satellite and IP-based TV platforms based in Luxembourg. M7 Group uses different brands in different countries: Skylink and freeSAT in the Czech Republic and Slovakia, Canal Digitaal in the Netherlands, TV Vlaanderen and TeleSat in Belgium, HD Austria in Austria, Direct One in Hungary and Focus Sat in Romania. All brands offer tailor made packages for clients adapted to the local culture and language in these countries. Today, M7 Group provides more than 3 million subscribers with hundreds of satellite and IP-based radio and television services, as well as a rapidly growing premium SVOD offering. Since 2011, M7 Group also provides broadband and telephony services to its customers in the Netherlands and Belgium. M7 Platform Services provides broadcasters with end-to-end distribution solutions for DTH, cable and IPTV reception. www.m7group.eu.