Geplaatst door Macaw

Macaw behaalt Microsoft Security Partner Gold status

Hoofddorp, 27 februari 2020 – Full-service digital agency Macaw heeft als Microsoft Security Partner voor alle veiligheidsdisciplines de ‘Gold status’ behaald, nadat het recent twee ISAE-verklaringen ontving. De benoeming tot Microsoft Gold Partner is een erkenning van Macaw’s kennis en expertise op het gebied van digitale beveiligingsoplossingen rondom Microsoft Azure Cloud en Microsoft 365.

Macaw helpt organisaties succesvol digitaal te transformeren. Dankzij de Gold status kan de full-service digital partner haar opdrachtgevers op het gebied van security nu nog beter ondersteunen. “De vraag vanuit de markt naar betrouwbare security-oplossingen is de afgelopen jaren enorm gegroeid”, zegt William van der Pijl, CEO van Macaw. “Dit valt samen met de toenemende migratie onder onze opdrachtgevers van on-premise naar cloud. Hierdoor worden er op het gebied van dataprivacy en compliancy vanuit zowel de markt als de controlerende instanties, hogere eisen gesteld. Onze Gold Status laat zien dat wij aan die eisen voldoen.”

Certificeringsproces

Als Security Partner Gold voldoet Macaw aan de door Microsoft gestelde certificeringseisen op het gebied van Identity & Access Management, Threat Protection, Network Security, Data & Information Protection en Security Management. Van der Pijl: “Voor een succesvolle digitale transformatie is het cruciaal om intellectueel eigendom te beschermen en oneigenlijk gebruik van data en persoonlijke informatie van gebruikers te voorkomen. Security is daarom een onlosmakelijk onderdeel van de aanpak van Macaw en geldt als een van de speerpunten van onze strategie als digital enabler.”

ISAE-verklaringen

In november 2019 kreeg Macaw de verklaringen ISAE3402 Type2 en ISAE3000 SOC 2 uitgereikt voor de kwaliteit van IT-servicemanagement, informatiebeveiliging en privacy. Van der Pijl: “Het is mooi om te zien dat onze inzet op het gebied van security wordt gewaardeerd en beloond door de markt en onze klanten. Dankzij dit soort certificeringen en verklaringen word je onderdeel van een selecte groep business IT partners.”

Over Macaw

Macaw helpt bedrijven succesvol te zijn in hun digitale transformatie door inzet van hun beste mensen en best-in-class digitale oplossingen op ’s werelds meest geavanceerde technology-platformen. Macaw is Multiple Gold Partner van Microsoft en Platinum Partner van Sitecore. Na 25 jaar heeft Macaw een uitgebreid trackrecord met succesvolle projecten in verschillende branches. Denk aan organisaties als Evides, Heineken, Smurfit Kappa, CRH, HomeFashion Group, Priva, Reed Business, ONVZ, VGZ en Volkswagen PON Financial Services. Met een team van ruim 370 mensen wordt dagelijks gewerkt vanuit Hoofddorp, Barendrecht, Apeldoorn, Duitsland en Litouwen aan thema’s als Digital Transformation, Employee Empowerment, Customer Experience en Optimized IT Operations.