Industry Wire

Geplaatst door Macaw

Macaw wordt comdirect’s socialmedia-leadagency

Hoofddorp, 3 augustus 2021 – De onlinebank comdirect heeft digitale dienstverlener Macaw de opdracht gegeven de socialmedia-activiteiten voor de lange termijn te beheren.

Macaw won van verschillende concurrenten na een uitgebreid pitchtraject en wordt verantwoordelijk voor zowel de strategieontwikkeling, de planning en productie van content, als de uitvoering van campagnes en influencer-activiteiten. Macaw maakte indruk met zijn hoge kennisniveau op strategisch gebied, zijn gedurfde contentformats en met een creatief concept waarbij samen wordt gewerkt met influencers en contentcreators.

Door de socialemediakanalen Instagram, Facebook, Twitter en YouTube in te zetten, wil comdirect verschillende doelgroepen aanspreken. Dit zijn naast beleggers, investeerders en ‘traders’, ook vooral jonge financiële nieuwkomers. Het doel is om de verschillende doelgroepen te bereiken via content die voor hen relevant is, de dialoog aan te gaan en de merkbekendheid te vergroten. “Om dit te bereiken moet de soms ietwat droge of saaie content snackable worden gepresenteerd. Oftewel op een manier die gemakkelijk te begrijpen is, en die bovenal leuk is, zodat de jonge doelgroep het met plezier leest – of nog beter, erdoor geïnspireerd raakt,” legt Uli Wolter, Managing Director bij Macaw Duitsland, uit.

Voor comdirect speelt communicatie via sociale media een belangrijke rol bij het behouden van bestaande klanten en het aanspreken van potentiële nieuwe klanten. De relevantie van deze kanalen vertaalt zich in hun succes: in de bankenranglijst van het influencermarketingplatform Storyclash behaalde comdirect in 2020 de eerste plaats als de bank met de meeste interacties.

Voordat Macaw deze opdracht won, had het voor comdirect al overtuigende campagnes op TikTok uitgevoerd. “We zijn erg blij dat we de successen van comdirect op TikTok kunnen voortzetten en verder kunnen uitbouwen als onderdeel van het uitgebreide contract”, aldus Wolter.

“Sociale media zijn aanvullende communicatiekanalen die voor ons steeds belangrijker worden”, benadrukt Felix Lüllemann, Senior Manager Social Media Strategy bij comdirect. “Daarmee kunnen we zowel onze technisch onderlegde doelgroepen als Generatie Z voorzien van relevante achtergrondinformatie, ze aanspreken en tevens actief de dialoog aangaan. Wij zien communicatie niet als eenrichtingsverkeer, maar als een spontane gedachtewisseling. Sociale media zijn hiervoor bij uitstek geschikt.”

Over Macaw
Digitale dienstverlener Macaw helpt bedrijven met oplossingen en diensten op het gebied van digitale marketing (campagnes, social media, influencer- en contentmarketing), experience platform en e-commerce, data en AI, business en cloudapplicaties en de digitale werkplek. Macaw combineert creativiteit, data en technologie om bedrijven te helpen hun digitale transformatie te versnellen. Macaw is gespecialiseerd in de softwareoplossingen van Microsoft en Sitecore. Hierdoor kunnen klanten profiteren van de eersteklas technologie en de brede kennis en ervaring van de meer dan 450 medewerkers die vanuit het hoofdkantoor in Nederland, maar ook vanuit kantoren in Duitsland en Litouwen klanten als Heineken, Deutsche Telekom, Eneco, Henkel en L’Oréal helpen succesvol te zijn.

De voorliefde van Macaw voor uitdagingen is een belangrijk onderdeel van de unieke bedrijfscultuur. En het bedrijf staat al jaren hoog op de ranglijst van Great Place to Work. Ga voor meer informatie naar: www.macaw.nl.

Over comdirect
In 1994 werd comdirect opgericht als een dochteronderneming van de Commerzbank. Sinds de fusie met de moedermaatschappij in november 2020 ging het verder als merk van Commerzbank AG. Comdirect biedt innovatieve en intelligente producten en diensten waarmee klanten hun bankzaken overal en altijd gemakkelijk kunnen uitvoeren: het is de bank in de mobiele telefoon.

Als slimme financiële partner maakt comdirect het leven van zijn klanten eenvoudiger. Het doel is om op elk moment en overal financiële transacties te kunnen uitvoeren – eenvoudig en veilig tegelijkertijd. Om dit te bereiken, denkt comdirect bij al zijn oplossingen altijd vanuit het oogpunt van de klant – of het nu gaat om de meervoudig bekroonde comdirect-app, die ook overdrachten via spraak en chat mogelijk maakt, de bekroonde online bouwfinanciering of de digitale verzekeringsmanager.
Als online broker biedt comdirect eenvoudige oplossingen voor sparen, beleggen en handelen in effecten die altijd en overal beschikbaar zijn en afgestemd op de levenssituatie, de persoonlijke behoeften en de gewenste risicobereidheid. Met oplossingen als cominvest, het digitale vermogensbeheer van comdirect, en Motiv-Investing, een breed scala aan beleggingsproducten met goede voorwaarden, richt comdirect zich zowel op beginnende als de ervaren effectenhandelaar.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht