Geplaatst door Macaw

Macaw rolt SharePoint 2007 uit bij Strukton Railinfra

Strukton Railinfra is een full-service provider voor railsystemen in Europa waar ruim 2.800 medewerkers werkzaam zijn. Het bedrijf biedt een integraal pakket voor rail- en andere mobiliteitsgebonden systemen, van concept tot en met realisatie en onderhoud. De intelligente oplossingen van Strukton Railinfra zijn erop gericht fouten op te sporen voordat deze tot een storing leiden. Het doel: de betrouwbaarheid, beschikbaarheid en veiligheid van de spoorinfrastructuur in Europa vergroten.

De situatie
In augustus 2005 is Macaw benaderd door Strukton Railinfra met de vraag het intranet opnieuw te bouwen met Microsoft Office SharePoint Server 2007. Reden hiervoor was dat het oude intranet van Strukton Railinfra was opgezet met html pagina’s en ASP, beperkte mogelijkheden had en instabiel was. In juli 2006 is gestart met het bouwen.

De uitdaging
Strukton Railinfra is gewend vanuit een folderstructuur te werken en alles op schijven op te slaan. Strukton Railinfra wilde dit principe doortrekken naar het nieuwe intranet, maar hiermee komt de functionaliteit van SharePoint niet tot zijn recht. Vandaar dat er voor gekozen is alles over te zetten naar een SharePoint verantwoorde omgeving, waarbij gebruik is gemaakt van meta data voor het groeperen en maken van lijsten. Het intranet is redelijk standaard, met hier en daar een custom applicatie. Zo hebben de verschillende bedrijfsonderdelen van Strukton Railinfra ieder hun eigen home pagina (een soort mini teamsite). Hierop kunnen zij nieuws publiceren. Wanneer het nieuws interessant is voor de gehele organisatie bestaat de mogelijkheid het nieuws zichtbaar te maken op de homepage van het intranet. Deze mogelijkheid zit niet standaard in SharePoint, maar is custom made voor Strukton Railinfra.

De implementatie
Fase I van het intranet is bijna klaar. Er moet nog een Who-is-Who worden gemaakt. Dit gebeurt op basis van het samenvoegen van gegevens uit de Active Directory en de Outlook Global Address List.