Industry Wire

Geplaatst door MADE.COM

MADE.COM gaat digitaal met het MADE Apartment voor AW20

Het Europese designmerk MADE.COM lanceert voor het eerst een virtuele, see-now-buy-now experience. In het gecureerde MADE Apartment in het centrum van Amsterdam wordt de nieuwe AW20 collectie getoond.

Het MADE Apartment is eind 2019 geopend en is gevestigd boven de MADE showroom in hartje Amsterdam. De ruimte van maar liefst 80m2 is volledig ingericht met een groot aantal design meubels, lampen en accessoires uit de nieuwe AW20 collectie.

Klanten en andere geïnteresseerden van over de hele wereld zijn uitgenodigd om het MADE Apartment via www.made.com/nl/virtual-apartment vanaf 23 oktober online te bezoeken en de nieuwe MADE AW20 designs vanaf hun eigen bank te ontdekken. De interactieve showcase vindt plaats in vier ruimtes die de drie belangrijkste trends laten zien. Daaronder vallen Nordic Move On (woon- en eetkamer), The New Soft (woonkamer met focus op loungen) en Luxe Maximalist (dubbele slaapkamer). (AW20 trends persbericht).

Terwijl bezoekers in de virtuele ruimtes zijn, kunnen ze op verschillende tags klikken en meer ontdekken over de aanwezige MADE producten – van design details tot inspiratie en samenwerkingen met designers. Daarnaast is er ook een aanvullende audiotour beschikbaar die wordt geleid door MADE’s Design Director Ruth Wassermann. Daarnaast kunnen bezoekers de nieuwe AW20 designs gelijk bestellen. Deze zijn vanaf vandaag, 23 oktober 2020, beschikbaar.

Voor de volledige virtual reality experience kunnen MADE fans gratis een Google Cardboard ophalen bij een van de zeven MADE showrooms in Europa. Daarmee kunnen ze zich direct in The Apartment plaatsen. Daarnaast kunnen fans binnen in het MADE Apartment kijken met de speciale augmented reality filter op Instagram. Door naar selfie-modus te switchen kunnen ze zichzelf virtueel in het appartement plaatsen en iedere kamer in 360º bekijken.

Het historische pand uit de 19e eeuw heeft natuurlijk de originele hoge plafonds en schuiframen die oh zo typisch zijn voor Amsterdamse architectuur. Het appartement oogt warm en uitnodigend door de originele gewelfde deuropeningen, glas in lood schuifdeuren en massief houten vloer en het moderne design esthetiek.

MADE’s Chief Creative Officer, Jo Jackson zegt het volgende over AW20 presentatie: “Wat we dit jaar wereldwijd hebben meegemaakt heeft ervoor gezorgd dat veel merken zoals wij de manier waarop we onze producten presenteren en in contact staan met onze klanten compleet hebben moeten omgooien.”

Digitale technologie heeft nog nooit zo’n grote rol gespeeld als het aankomt op contact houden met elkaar. De pandemie heeft ons – als een digital first brand – nog harder laten werken om onze doelgroep een innovatieve en inspirerende ervaring te bieden.

Ons virtuele appartement zorgt ervoor dat we met onze klanten van over de hele wereld in dialoog kunnen blijven. Tegelijkertijd hebben we ons merk kunnen introduceren bij een veel groter publiek, veel groter dan een fysieke ruimte ooit had kunnen bieden. Dit is voor ons het begin van iets nieuws en spannends en we willen de komende maanden op zoek gaan naar verdere activaties waarbij fysieke en digitale ervaringen samensmelten.”

De AW20 collecties van MADE zijn vanaf nu te koop. De virtuele tour van het MADE Apartment (www.made.com/nl/virtual-apartment) is tot 24 november 2020 te zien met de gratis Google Cardboards. Deze zijn beschikbaar bij MADE showrooms door heel Europa, zolang de voorraad strekt.

Over MADE
– Met een intern design team en geweldige samenwerkingen met ontwerpers als Supermundane, Darkroom London’s Rhonda Drakeford en Tom Pigeon verandert MADE.COM iets revolutionairs aan het traditionele inkoopmodel. Ze werken nauw samen met fabrikanten en ambachtslieden over de hele wereld om consumenten unieke meubels en woonaccessoires aan te bieden voor betaalbare prijzen.

– Het assortiment van designs breidt zich steeds meer uit, met een groei van 40% en telt nu zo’n 5000 producten. De collectie wordt voortdurend vernieuwd, met de lancering van gemiddeld twee nieuwe collecties per week.

– Als een verlenging van de MADE.COM website, heeft de retailer een groep van innovatieve showrooms wereldwijd, die de fysieke en digitale product experience combineren door de klant te informeren en enthousiasmeren, voordat ze hun aankoop online doen. MADE.COM heeft momenteel 6 showrooms, waaronder de flagships in Londen en Parijs.

– Momenteel heeft MADE.COM meer dan 600 medewerkers in dienst in het Verenigd Koninkrijk, Continentaal Europa en Azië en staat onder leiding van Philippe Chainieux, voormalig CEO van Meetic, een beursgenoteerd bedrijf in Frankrijk en een afdeling van de IAC.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht