Geplaatst door Maileon

MAILEON BRENGT INTERACTIEVE CONTENT MET GOOGLE AMP EMAIL

Vorig jaar kondigde Google de uitrol van het open source protocol Accelerated Mobile Pages (AMP) aan. Maileon behoort tot slechts 1 van de 3 Europese Email Service Providers die AMP Email mogelijk maakt voor haar klanten.

Het doel van AMP Email is om e-mails van statische documenten naar dynamische omgevingen om te zetten, vergelijkbaar met webpagina’s. Hierdoor wordt het mogelijk om een product te bestellen, een hotelkamer te boeken of een formulier in te vullen zonder de e-mailapplicatie te verlaten. “Voor marketeers biedt dit nieuwe kansen. Je kunt je merk meer laten opvallen met interactieve elementen en de digitale engagement verhogen” aldus Menno Worst, medeoprichter van Maileon Benelux. “Ook zijn er minder kliks nodig tot de transactie, wat de conversie verhoogt”.

Bjorn van Breemen vervolgt: “We zijn ervan overtuigd dat AMP Email breed geadopteerd gaat worden. Hoe snel dit zal gaan, is afhankelijk van de doorontwikkeling door Google en of alle e-mail cliënts overstag gaan. Zoals het er nu uit ziet, is dat wel het geval. Als provider van e-mail marketing software moet je nu beginnen met testen, zodat je klaar bent om organisaties te ondersteunen om deze innovatie toe te passen. De eerste tests lopen nu bij klanten van ons in Duitsland, we zijn zeer benieuwd naar de resultaten die AMP oplevert.”

Naast e-mailmarketingsoftware biedt Maileon een adresvalidatie-tool aan waarmee e-mailadressen kunnen worden gecontroleerd. Zo worden e-mailadressen die onterecht op een blacklist staan gereactiveerd wat leidt tot meer omzet.

Het van origine Duitse Maileon bestaat meer dan 16 jaar en is actief in 8 Europese landen van waaruit ze meer dan 3,000 klanten bedient. Sinds juli 2019 is Maileon actief in de Benelux.

Voor meer informatie mail naar pers@maileon.nl