Industry Wire

Geplaatst door Manhattan Associates

Manhattan Active Omni integreert met Google Merchant Center om online shoppers te voorzien van nauwkeurige leveringstijden

PHOENIX, Nieuwegein, 30 mei 2023 – Manhattan Associates Inc. (NASDAQ: MANH) kondigt een integratie aan tussen Manhattan Active Omni en Google’s Merchant Center. Door gebruik te maken van Google’s Content API for Shopping kunnen Manhattan Active Omni retailers shoppers voorzien van meer accurate locatie- en productspecifieke levertijden op Google-sites, waaronder Search, YouTube, Maps, Discover en meer.

Levertijd cruciaal
De snelheid van de levering speelt een cruciale rol bij aankoopbeslissingen. Veel shoppers zullen een andere retailer kiezen als het gekozen product een langere levertijd heeft dan ze hadden verwacht. Volgens een recente Digital Commerce 360-enquête is 61% van de shoppers geneigd te beslissen op basis van snelle leveringen en 39% op basis van gegarandeerde levertijden. Met deze integratie helpt Manhattan zijn klanten aan deze behoeften te voldoen en hun investeringen in fulfilment- en leveringsactiviteiten te valideren.

Koppeling accounts
Zodra een retailer zijn Manhattan Active Omni en Google Merchant Center-accounts koppelt, zullen de Machine Learning (ML)-modellen van Google de historische verzendgegevens van Manhattans ordermanagementsysteem (OMS) gebruiken om locatie- en productspecifieke schattingen van bezorgtijden te genereren. Deze zijn veel nauwkeuriger dan de behoudende schattingen van bezorgtijden die de meeste retailers tegenwoordig hanteren. Met andere woorden, het doel is dat elke shopper de beste levertijd te zien krijgt die een deelnemende retailer kan bieden elke keer als ze via Google contact hebben.

“In de hypercompetitieve online markt van vandaag kan het aanbieden van snelle verzending en nauwkeurige levertijden de equalizer zijn voor retailers die concurreren met spelers met diepere zakken of merken die sowieso al de boventoon voeren”, zegt Sanjeev Siotia, executive vice president & chief technology officer bij Manhattan. “Het delen van dergelijke beslissende en onderscheidende informatie via Google is belangrijk omdat het steeds moeilijker wordt om de aandacht en loyaliteit van always-on, omnichannel shoppers te winnen.”

Om Manhattan Active Omni met Google Merchant Center te koppelen, neem contact op met uw Manhattan-vertegenwoordiger. Zonder extra kosten of implementatie-inspanningen kunnen klanten van Manhattan e-commerce hun performance en de klantervaring aanzienlijk verbeteren.

Ontvang actueel product-, klant- en partnernieuws rechtstreeks van Manhattan Associates op Twitter, LinkedIn en Facebook.

 

Over Manhattan Associates
Manhattan Associates is een technologieleider op het gebied van supply chain en omnichannel commerce. We brengen informatie van de hele organisatie samen, van sales aan de voorkant tot supplychainexecutie aan de achterkant. Onze software, platformtechnologie en ervaring zorgen ervoor dat onze klanten op een winstgevende manier kunnen groeien.

Manhattan Associates ontwerpt, bouwt en levert geavanceerde cloud- en on-premisesoplossingen zodat u zowel in de winkel als via het netwerk of fulfilmentcentrum de vruchten van de omnichannelmarktplaats kunt plukken. Meer informatie vindt u op: www.manh.nl of www.manh.com/en-nl

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht