Geplaatst door Mirabeau

Manpower kiest Mirabeau

Iedere minuut helpt Manpower 312 mensen aan een nieuwe baan. De full-service organisatie met 400.000 klanten in 80 verschillende landen speelt iedere dag in op de veranderende wereld van werk. In Nederland is Manpower actief met 900 consultants die verdeeld zijn over 150 kantoren. Iedere vestiging vormt door het nationale en internationale netwerk van Manpower een kennisbank en vraagbaak voor zowel werkgevers en kandidaten. Na een uitgebreid selectietraject heeft Manpower Nederland full-service internetbureau Mirabeau gevraagd om een nieuw intranet te bedenken, te ontwerpen en te ontwikkelen.

Het intranetportaal draait om informeren, samenwerken en het delen van kennis en vormt een spil in de dagelijkse werkzaamheden van de Manpower medewerkers. Mirabeau ontwikkelt op basis van de strategie en de bedrijfsprocessen een concept en ontwerpt hiervoor tevens een gebruikersvriendelijke en aantrekkelijke user interface. De technische ontwikkeling wordt door Mirabeau uitgevoerd op basis van Microsoft Office Sharepoint (MOSS).

Het concept beslaat een persoonlijk aan te passen ‘dashboard’ waarmee de medewerker van Manpower toegang heeft tot gevarieerde content, documenten en software applicaties. De werkzaamheden zijn inmiddels in volle gang, beide organisaties hebben uitgesproken het project te beschouwen als een startpunt voor een langdurige samenwerking.