Geplaatst door Maqqie

Maqqie-app vervangt uitzendbureau

Uitzenden wordt een makkie. Zo makkelijk dat de traditionele uitzendbureaus het nakijken hebben, belooft Maqqie bij de lancering van de app. Via Maqqie kunnen bedrijven tijdelijk personeel selecteren, inhuren, inplannen en verlonen. Volgens alle geldende CAO’s en sociale zekerheden. Binnen enkele minuten en tegen een fractie van de tarieven van uitzendbureaus.

Maqqie is bedacht door Pieter Leenman: “dit online platform brengt alle elementen van de uitzendmarkt samen in één handige app. Het is eigenlijk de tool die ik zo graag op LinkedIn had gezien. Met één knop kun je makkelijk, snel, zorgvrij én met zekerheid zelf werkrelaties tot stand brengen en beheren.”

Maqqie bevat cv’s van kandidaten. Ondernemers kunnen er zelf vacatures in aanmaken die gratis worden doorgeplaatst op de grotere jobboards. Volgt er een match en wordt het uurtarief overeengekomen, dan regelt de app vervolgens volautomatisch alle juridische, fiscale en administratieve rompslomp. Conform de voor die branche geldende CAO én met sociale zekerheid en pensioenopbouw. Ook de planning, urenregistratie en verloning lopen via Maqqie. “We zijn het eerste werkplatform waarbij alles voor iedereen 100% goed geregeld is.”

On-demand
“Vrijheid en flexibiliteit staan voorop”, aldus Leenman. “Maqqie biedt werkgevers en werknemers een eigen uitzendplatform waarmee zij het meeste uit de on-demand arbeidsmarkt kunnen halen: snel en eerlijk. Bijkomend voordeel van ons algoritme is dat we zonder intercedenten en dure panden veel minder kosten maken.” De vergoeding voor het gebruik van Maqqie bedraagt dan ook slechts 7 procent van het overeengekomen uurtarief. Het flexibele personeel staat onder contract bij Maqqie, dus als ondernemer loop je ook nog eens veel minder risico’s.

In de bèta-fase zijn al ruim 200 bedrijven en meer dan 900 kandidaten aangehaakt, waaruit zo’n 150 samenwerkingen tot stand zijn gekomen. Eén van de klanten van het eerste uur is groente- en fruitgroothandel FlexiVers. “Het werkt erg eenvoudig”, aldus directeur Rudolf Sluimer. “Alles kan via de smartphone. Dat sluit goed aan bij deze tijd. Het belangrijkste vind ik echter de transparantie. Je hebt er een veel beter gevoel bij dan wanneer het via een uitzendbureau loopt. Het is echt fris en netjes.”

Eerste deelplatform mét sociale zekerheid
Maqqie is een ideale oplossing voor de huidige flexwerker: uitzendkrachten, freelancers en schijnzelfstandigen, maar ook elke werknemer met een vast dienstverband die meer vrijheid ambieert. Leenman: “er zijn tegenwoordig veel online platformen waar je min of meer gedwongen wordt als zelfstandige aan de slag te gaan. Dat moeten we zo niet willen, laten we zuinig zijn op ons sociale stelsel! Maqqie is wat dat betreft het eerste deelplatform mét sociale zekerheid. Omdat alles geautomatiseerd en gecertificeerd is, weet je zeker dat je altijd krijgt waar je recht op hebt. Helaas is dat op dit moment voor veel flexwerkers niet vanzelfsprekend.”