Industry Wire

Geplaatst door Serviceplan Group Netherlands

MARC VERSCHOOR NIEUWE CEO SERVICEPLAN GROUP IN NEDERLAND

Amsterdam, 15 juli 2025, Marc Verschoor wordt per 1 september 2025 de nieuwe CEO en Managing Partner van de Serviceplan Group Netherlands. Hij neemt de functie over van Christiaan van Betuw die na 16 jaar de organisatie tijdelijk verlaat. Als CEO geeft Verschoor dan leiding aan de groep in Nederland die bestaat uit de drie agency labels Serviceplan (creative), Mediaplus (media) en Plan.net (digital experiences). Verschoor was hiervoor CEO van de Publicis Groupe Netherlands. De komst van Verschoor markeert het moment waarop de groep in Nederland klaargestoomd is om, na de overname van Mediaxplain* in 2020, op basis van de internationale succesopstelling die nu in Amsterdam is gerealiseerd, lokaal verder door te groeien. Deze formule van de groep heeft er onder andere toe geleid dat de Serviceplan Group onlangs in Cannes opnieuw is uitgeroepen tot Independent Network of the Year.

Marc Verschoor vormt als CEO het managementteam van het House of Communication in Amsterdam samen met Dirk Jan Theijn (CFO), Annabelle Klop (MD Serviceplan), Menno Westinga (MD Mediaplus) en Tjitske Maathuis (GM Mediaplus). Daarnaast werkt hij in de dagelijkse praktijk schouder aan schouder met de CEO van de groep in België en ook oprichter van de entiteiten in Nederland, Peter vandeGraveele. In de Benelux telt de groep tegen de 300 media-, creatie- en digital specialisten die werken voor merken als Media Markt, L’Oréal, BMW/MINI, Aldi, Essent en Hornbach.

Markus Noder CEO van de Serviceplan Group International zegt over deze stap: “We zijn ontzettend verheugd Marc te verwelkomen als nieuwe leider van ons huis in Nederland. De afgelopen jaren is binnen de Serviceplan Groep hard gewerkt aan een ideaal serviceportfolio en sterk managementstructuur in de Nederlandse markt. En met succes, Mediaplus heeft een sterk jaar achter de rug en de herlancering van Serviceplan kent een succesvolle start. Daar zijn we het MT onder leiding van Christiaan ook erg dankbaar voor. Met zijn vertrek vonden we in Marc de ideale opvolger die – met zijn bewezen trackrecord in het bouwen van succesvolle partnerships met opdrachtgevers – de koers verder voort kan zetten en zijn we ervan overtuigd de ingezette versnelling verder te kunnen intensifiëren.”

Daar kijkt Marc Verschoor, de nieuwe CEO van de Serviceplan Group Netherlands, zeer naar uit: “De afgelopen jaren heb ik me bij Publicis vooral toegelegd op het integreren van services om daarmee groei te realiseren op basis van bestaande klanten maar ook het winnen van nieuwe klanten. Ik kijk er enorm naar uit om deze ervaring toe te passen op het aanbod van Serviceplan. Het ondernemende karakter en de unieke setup van Serviceplan Groep maakt dat ik met veel ambitie en enthousiasme de overstap maak.”

Christiaan van Betuw, afzwaaiend CEO, onderschrijft het moment: “Vijf jaar nadat ik met mijn partners ons oude bureau heb ondergebracht binnen de Serviceplan Groep durf ik te zeggen dat de integratie geslaagd is. Ik kies er daarom bewust voor om nu het stokje over te geven. Met Marc is daarin de ideale persoon gevonden om het na de integratiefase naar het volgende niveau te brengen. Met trots en voldoening kijk ik terug op wat er de laatste jaren bereikt, opgezet en veranderd is.”

Over Serviceplan Group Netherlands

Serviceplan Group is de grootste onafhankelijke, partnergeleide bureaugroep in Europa. Opgericht in 1970 als een klassiek reclamebureau, ontwikkelde Serviceplan al snel het concept van het “House of Communication” – het volledig geïntegreerde bureauconcept dat alle moderne communicatiedisciplines samenbrengt onder één dak: van creatieve en contentdisciplines tot media en data, en van experience tot commerce. Merkenstrategen, creatieven, experience designers, media- en marketingtechnologie-experts, CRM-specialisten, datawetenschappers, marktonderzoekers, PR-consultants en salesprofessionals werken hier zij aan zij. Met 39 eigen locaties is de Serviceplan Group vertegenwoordigd in totaal 30 landen wereldwijd en in alle belangrijke economische gebieden. De naadloze samenwerking van de gespecialiseerde bureaus binnen de drie agencymerken Serviceplan, Mediaplus en Plan.Net maakt de Serviceplan Group de toonaangevende bureaugroep voor innovatieve communicatie.

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht