Geplaatst door Dustin

Marcel Joosten uitgeroepen tot “Man of the Year 2022” bij de Dutch IT Awards

Marcel Joosten ontvangt Dutch IT Channel Editors Choice Award!
Hij staat bekend als inspirator met een nimmer aflatend enthousiasme. Marcel Joosten, de man die met Centralpoint pionierde in e-commerce en deze webshop transformeerde naar een echte value add reseller, krijgt dit jaar de speciale Editor’s Choice Award van Dutch IT Channel.

De Editor’s Choice Award krijg je niet zomaar. Deze speciale oeuvreprijs, toegekend door de redactie van Dutch IT Channel, is weggelegd voor mensen die langdurig van grote waarde zijn geweest voor het Nederlandse IT-kanaal. Marcel Joosten is zo iemand, die met een enorm enthousiasme over de steeds veranderende en vernieuwende IT-business een echte stimulator is voor mensen binnen én buiten zijn onderneming(en).

Dustin

Joostens voorlopig laatste kunstje was het in de markt zetten van de nieuwe merknaam Dustin, waaronder Centralpoint sinds mei 2022 opereert na in 2021 al door deze Zweedse webshopgigant en inmiddels grootste zakelijke IT-leverancier van de Benelux te zijn overgenomen. “Met een omzet van 700 miljoen was Centralpoint best een grote jongen, maar te klein om te concurreren met bijvoorbeeld het Duitse Bechtle, goed voor 8 miljard in Europa. Dus kon ik weer aan de slag. Met een groot team met geweldige mensen hebben we in negen maanden tijd echt álles gerebrand. De bedrijfscultuur, de logo’s op het pand, websites, systemen.”

Toch is Dustin voor Marcel Joosten niet het ultieme ondernemerschap. “Een écht nieuw merk in de markt zetten, mijn passie, is toch wat anders. Daarom ben ik gestopt. Wat ik nu ga doen? Voorlopig geniet ik van de vrije tijd die ik besteed aan fitness en boksen, en klussen in ons huis. En ik praat met bedrijven; er zit weer wat aan te komen. Nog niet heel concreet, maar dat ik in de IT blijf met een mooi merk dat ik ga uitbouwen, zoveel is zeker”, sluit hij af met een knipoog.