Geplaatst door ID Factory

Mark van Norden nieuwe creative director ID Factory

Creative strategist Mark van Norden versterkt sinds 1 april 2021 het team van ID Factory. In zijn nieuwe rol als creative director zet hij in op de doorontwikkeling van de creatieve tak op het gebied van merkpropositie, positionering en conceptontwikkeling.

Prijswinnend werk voor merken
Mark creëerde afgelopen jaren merken en campagnes bij creative agencies zoals Scheepens, Crossmarks en Bovil (TBWA). Met een zeer brede ervaring van zware B2B tot retail en non-profit een spreekwoordelijk zwaargewicht op creatief vlak dat de merk- en brandingambities van ID Factory en zijn klanten vorm geeft. Zelf is hij kort en helder over zijn ambities: “uitgroeien tot een van de beste creative digital agencies die prijswinnend werk maakt voor merken. En dat is precies wat we gaan doen”.

Geïntegreerde aanpak van branding en performance
ID Factory is van nature een performance bureau met de focus op data en advertising, maar koos een aantal jaar geleden al voor een verdere verbreding op brandingvlak. “Onze topposities in de Fonk 100 en Emerce 100 laten zien dat zowel onze performance- als creatieve tak als een huis staat. Toch blijft de ambitie om hier verder in te groeien. Hiermee spelen we ook in op de toenemende marktvraag om data, positionering, creatie en het gericht bereiken van je doelgroep samen te brengen tot een dynamische mix.”, aldus eigenaar Remy Vermeulen.
“We weten dat een sterk merk en branding bepalend zijn voor een hogere conversie. Ook bij klanten merken we dat de wens toeneemt naar een geïntegreerde aanpak die inspeelt op de gehele klantreis van awareness tot conversie en loyaliteit. Een logische stap dus om verder te versterken op het gebied van merkproposities, positionering en brandingcampagnes. Zo profileren we ons nog verder als het bureau waar onze klanten al hun digitale activiteiten neer kunnen leggen”.

Creative digital agency met performance DNA
Zo zet ID Factory vol in op extra ervaring en capaciteit binnen de creatieve tak van het bureau. Remy: “met Mark als creative director hebben we in één keer de ervaring en creatieve slagkracht om ook de ambities op merk- en conceptniveau van onze klanten nog beter te realiseren.”. “Met glans.”, voegt Mark hier grijnzend aan toe.