Industry Wire

Geplaatst door FD Mediagroep

Voor marketeers, door marketeers: eerste Mid-Year Marketing Monitor met actuele inzichten over B2B marketing gelanceerd

Amsterdam, dinsdag 19 september 2023 – In samenwerking met Validators en Company.info lanceert FD Mediagroep de allereerste editie van de Mid-Year Marketing Monitor. Dit rapport is samengesteld door bijdragen van marketingprofessionals en biedt een unieke kans om zowel recente uitdagingen als toekomstige trends te begrijpen die marketeers in de dagelijkse praktijk tegenkomen.

De Mid-Year Marketing Monitor (MMM) heeft als doel andere marketingprofessionals te helpen bij het verfijnen van strategieën en stimuleren van creativiteit binnen hun vakgebied. Het rapport biedt een uitgebreid overzicht van trends, analyses, persoonlijke inzichten en praktische tips en wordt vooral gekenmerkt door de B2B-marketeer: 90% van de respondenten is actief in B2B marketing, waarvan 44% zich exclusief richt op B2B Marketing. Daarnaast bekleedt ongeveer 40% een functie in het hoger management, terwijl 24% de titel van marketing manager draagt en 15% zichzelf strateeg noemt.

“Marketeers worden geconfronteerd met een overvloed aan informatie en een voortdurend veranderend medialandschap. Begrijpelijk dus dat zij behoefte hebben aan actuele en relevante inzichten van andere professionals uit het vak. Niet alleen ter voorbereiding op het komende jaar, maar ook om de resterende maanden van het huidige jaar te optimaliseren met input die zowel de diepte als de breedte van de industrie weerspiegelen. Vanuit zowel FDMG, Company.info als Validators vinden wij het belangrijk relevante kennis en informatie te delen met geïnteresseerden” – Bart Massa, Managing Director bij Validators.

De initiatiefnemers willen hiermee een waardevol venster bieden naar de gedachten en observaties van marketingprofessionals, die dagelijks bezig zijn met het bouwen van merken en het bereiken van specifieke doelgroepen. Enkele opmerkelijke bevindingen uit het rapport zijn onder meer het toenemende belang van Demand Generation, AI en Customer Experience maar ook het onderwerp First-Party Data dat is opgeklommen van de zesde naar de derde plek op de marketingagenda.

Achtergrondinformatie
De MMM is een jaarlijks terugkerend rapport met als duidelijk doel: “Voor de leiders van vandaag en morgen, door de leiders van vandaag en morgen.” Iedereen is uitgenodigd om de volledige eerste versie te downloaden via de volgende link: https://fdmg.nl/mid-year-marketing-monitor-2023-2/.

Over Validators
Validators is een onderzoeksbureau dat zich heeft gespecialiseerd in het valideren van marketingcommunicatie en merkeffecten. Met een scherp oog voor detail en een diepgaand begrip van de marketingwereld, speelt Validators een cruciale rol in het ondersteunen van merken en marketeers bij het nemen van weloverwogen beslissingen om hun doelgroep effectief te bereiken en te beïnvloeden. Met een sterke focus op het leveren van betrouwbare inzichten, draagt Validators bij aan het succes en de groei van merken in een steeds veranderend en uitdagend zakelijk landschap.

Over Company.info
Company.info is onderdeel van FD Mediagroep en leverancier van bedrijfsinformatie en data-integratie-oplossingen voor professionals op het gebied van marketing, sales en riskmanagement. Het bedrijf biedt uitgebreide en actuele bedrijfsinformatie waarmee organisaties weloverwogen beslissingen kunnen nemen, nieuwe zakelijke kansen kunnen ontdekken en risico’s kunnen beheren. Company.info streeft ernaar om klanten te voorzien van nauwkeurige en relevante gegevens, wat essentieel is voor het opbouwen van sterke zakelijke relaties en het stimuleren van groei. Met hun toewijding aan kwaliteit en innovatie is Company.info een betrouwbare partner voor bedrijven die streven naar succes in een competitieve markt.

Over FD Mediagroep
FD Mediagroep is het toonaangevende informatiebedrijf voor zakelijk Nederland. Met sterke merken als o.a. Het Financieele Dagblad, BNR, FD Persoonlijk en Company.Info informeren we ondernemers, bestuurders en professionals over het belangrijkste nieuws vanuit financieel-economisch oogpunt. We zien het als onze missie om beslissers in Nederland te helpen om de beste besluiten te nemen door overzicht, inzicht én (vooruit)zicht te bieden met journalistieke merken en kwalitatieve producten.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht