Geplaatst door Beaker

Het Marketing Pixel Onderzoek onder Culturele Instellingen

Uit onderzoek van BEAKER, online marketing bureau voor Cultuur en Entertainment, blijkt dat een groot deel van de culturele instellingen in Nederland online marketing nog niet optimaal in hun marketing- en communicatiemix hebben geïntegreerd. BEAKER heeft onderzoek gedaan naar het marketing pixel gebruik onder culturele instellingen in Nederland en geconstateerd dat organisaties en instellingen in de sector gemiddeld slechts 1,2 marketing pixels op hun website hebben geïnstalleerd. Marketing pixels zijn tools waarmee online promotiecampagnes geoptimaliseerd kunnen worden. BEAKER stelt dat door de juiste inzet van marketing pixels partijen op een kostenefficiënte en duurzame manier promotiecampagnes kunnen voeren met veelal een hoger rendement dan meer traditionele campagnes.

In de afgelopen jaren heeft het bedrijf gemerkt dat de kennis van marketing pixels bij veel marktpartijen niet of nauwelijks aanwezig is. Om die reden was BEAKER benieuwd hoe dit is gesteld binnen de culturele sector. Het bedrijf heeft voor dit onderzoek alle musea, poppodia en theaters in Nederland onder de loep genomen en gekeken naar de vijf voornaamste marketing pixels: Google Analytics, Google Adwords, Facebook Pixel, LinkedIn Ads en Google Tag Manager. Dit zijn allen waardevolle marketinginstrumenten die de doelgroep in kaart brengen waarmee websites en online promotiecampagnes geoptimaliseerd kunnen worden.

Uit het onderzoek is gebleken dat van de ruim 1100 musea zeker 40% geen enkele marketing pixel geïnstalleerd heeft op de website. Bij theaters ligt dit percentage een stuk lager met 15%, gevolgd door de sector poppodia waarbij 6% van geen enkele pixel gebruikt maakt. Dit is een kleine greep uit de resultaten die zijn voortgekomen uit het onderzoek wat door BEAKER is uitgevoerd.

Met Het Marketing Pixel Onderzoek hoopt het bedrijf marketingafdelingen en marketeers binnen deze sector te activeren om hun online marketing verder te optimaliseren en online marketing een volwaardig onderdeel te laten zijn van de mix.

Meer weten over het onderzoek of benieuwd naar de resultaten per sector? Lees het hier: https://beaker.agency/lab/

——————————————————————————————-