Geplaatst door Allekabels.nl

Marktleider Allekabels.nl: van niks naar 1 miljoen klanten

Webshop Allekabels.nl is marktleider in zijn branche met Euro15 miljoen omzet, 550.000 bestellingen in 2015, 7,7 miljoen bezoekers in 2015 en bereikte deze week de grens van 1 miljoen klanten. Het bedrijf is wegens ruimtegebrek eerder dit jaar naar een groter pand verhuist en is nu in Kerkrade gehuisvest (4000 m2 en 12.000 m2 bouwgrond) met bijna 100 personeelsleden.

Robert Peters (35) uit Maastricht ging in 2005 op zoek naar gaten in de markt. Hij kwam uit op kabels, iets waar andere bedrijven destijds nog niet sterk in waren. Een product waar iedereen er wel een van nodig heeft, voor de televisie, de computer, de telefoon of iets anders. De 35-jarige ondernemer: ‘Dure software pakketten waren destijds onbetaalbaar dus hebben we zelf iets gemaakt en begonnen we met de verkoop van kabels’. Met een startkapitaal van Euro0,- is Peters gestart. Het bedrijf heeft doormiddel van slim investeren een ongekende groei doorgemaakt en op drukke dagen gaan er soms wel 6.000 bestellingen de deur uit.

Inmiddels helpt Peters ook andere starters met een webwinkel. Zo worden er onder andere ook dierenpakken (onesies) voor andere ondernemers verstuurd en wordt de logistiek voor concurrerende bedrijven gedaan. Als kern van zijn succes noemt de ondernemer dat hij vanaf jongs af aan al problemen moest oplossen, continu in nieuwe situaties terecht kwam, tientallen verschillende opvoeders heeft gehad, op meer dan tien plaatsen opgroeide en op veel scholen en internaten heeft gezeten. Overigens is hij nog steeds kritisch over het Nederlands scholensysteem. ‘Het huidige onderwijs systeem is er niet op gericht mensen creatief of probleemoplossend te maken. Vaak word geprobeerd mensen een kunstje te leren, er wordt totaal niet gestuurd op creativiteit of zelf (na)denken’.

Het constant bezig zijn met het oplossen van problemen én nieuwe kansen zien heeft Peters veel succes gebracht. Dit wordt gewaardeerd door zijn klanten. Ruim 25.000 klanten beoordeelden de webshop met een 9.4 van 10.