Industry Wire

Geplaatst door MasterCard

Mastercard creëert via TikTok grootste digitale wave ooit tijdens UEFA Champions League

Amsterdam, 10 augustus 2020 – Mastercard creëert samen met voetbalfans de grootste digitale wave ooit op social media. Met de Mastercard #PricelessWave ondersteunen voetbalfans hun teams vanuit huis en beleven ze samen de wedstrijden van de UEFA Champions League.

Mastercard creëert via TikTok grootste digitale wave ooit tijdens UEFA Champions League
Amsterdam, 10 augustus 2020 – Mastercard creëert samen met voetbalfans de grootste digitale wave ooit op social media. Met de Mastercard #PricelessWave ondersteunen voetbalfans hun teams vanuit huis en beleven ze samen de wedstrijden van de UEFA Champions League.

Voor het eerst worden de kwartfinales, halve finales en de finale van de UEFA Champions League gespeeld binnen twee weken. Naar verwachting volgen miljoenen fans wereldwijd de wedstrijden vanuit huis. Mastercard brengt fans van over de hele wereld samen om de terugkeer van het evenement te vieren en de wedstrijden samen te beleven.

De grootste wave ooit wordt gecreëerd in samenwerking met snelgroeiend socialmediaplatform TikTok. Fans nemen deel aan de #PricelessWave door de challenge op TikTok aan te gaan en een video van zichzelf op te nemen. Door wavebewegingen te maken in het scherm, krijgen ze direct de Mastercard-voetbalmelodie te horen en voetbalconfetti te zien om hun filmpje af te maken. Daarnaast komt de #PricelessWave ook langs op andere sociale mediaplatformen, waaronder Instagram en Facebook. De inspiratie voor deze challenge komt van Mastercard-medewerkers, die in aanloop naar de UEFA Champions League finales hun favoriete voetbalmomenten al op vergelijkbare wijze vierden.

Raja Rajamannar, Chief Marketing en Communications Officer bij Mastercard zegt: “We weten dat voetbal een onbetaalbare ervaring biedt voor fans. Van de spanning gedurende de wedstrijd tot de opwinding tijdens het doelpunt. Vanaf het begin van de pandemie schakelden we snel van fysieke naar digitale ervaringen. De Priceless Wave laat fans zien dat voetbal een feest is, zelfs als ze niet samen kunnen zijn. Met deze campagne brengen we zoveel mogelijk fans samen om vanuit huis de terugkeer van de UEFA Champions League te vieren.”

Doe mee aan de #PricelessWave challenge van Mastercard door je eigen virtuele wave op TikTok te plaatsen: https://www.tiktok.com/tag/pricelesswave. Tijdens de UEFA Champions League kunnen voetbalfans daarnaast ook terecht op Priceless.com. Hier kun je luisteren naar exclusieve verhalen van voetballegendes zoals Edwin van der Sar en Fernando Torres over de emoties die de bal bij hen losmaakt. Ook kunnen fans een Priceless-ervaring winnen met een aantal van deze topspelers.

– Einde persbericht –

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht