Industry Wire

Geplaatst door McDonalds

McDonald’s bekroond met prestigieuze SAN Accent voor zwerfafvalcampagne You Bin It, You Win It campagne

Amsterdam, 28 mei 2021 – McDonald’s heeft een SAN Accent Award ontvangen voor haar You Bin It, You Win It campagne. In haar juryrapport prijst de Stichting Adverteerders Nederland (SAN) de wijze waarop McDonald’s een belangrijk maatschappelijk onderwerp op humoristische wijze toegankelijk maakt voor een breed publiek, passend bij het merk. 

Uit onderzoek blijkt dat gedrag van mensen positief te beïnvloeden is door goed gedrag te belonen. Samen met gedragswetenschappers heeft McDonald’s een campagne ontwikkeld om gasten die hun afval goed weggooien te belonen. You Bin It, You Win It is de eerste zwerfafval-loterij in Nederland, waarbij een presentator samen met een afvalexpert gasten beloont met mooie prijzen voor het correct weggooien van hun afval. McDonald’s wil op deze manier gasten bewust maken van de positieve gevolgen van afval goed weggooien: een schone omgeving en van het afval in de afvalbakken laat McDonald’s door nascheiding van het papier en plastic weer nieuwe materialen maken.

Annemarie Swijtink, Director Marketing, Communicatie en Insights bij McDonald’s Nederland: “Met deze You Bin It, You Win It campagne hebben we voor het eerst een duurzaamheidsonderwerp groots onder de aandacht gebracht bij een breed publiek. We zien het als een enorme waardering dat lef beloond wordt, daar is deze prijs een mooi voorbeeld van. Het is een mooie aanmoediging om samen met onze Franchisenemers en restaurant teams, die dagelijks in de wijde omgeving schoonmaken, door te pakken in onze gezamenlijke strijd tegen zwerfafval.

” src=”cid:image003.jpg@01D7539D.7CA889F0″ alt=”” class=”Apple-web-attachment Apple-edge-to-edge-visual-media Singleton” style=”width: 3.1583in; height: 2.1083in; opacity: 1;”>

///////////

 

Over McDonald’s Nederland

Wekelijks biedt McDonald’s Nederland aan bijna 3,2 miljoen gasten op ieder moment van de dag een positief moment. Met gevarieerde keuzes en versbereide, iconische producten die door ruim 19.000 medewerkers met zorg worden bereid. De gezondheid en veiligheid van gasten en werknemers hebben de hoogste prioriteit. In Nederland heeft McDonald’s 254 restaurants. Het streven naar kwaliteit en beleving staat centraal in alle facetten van de bedrijfsvoering, evenals het inzetten van haar schaalgrootte om te verduurzamen en een positieve bijdrage te leveren aan de maatschappij.

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht