Geplaatst door Open Line

MeanderGroep besteedt netwerkbeheer uit aan Open Line

De MeanderGroep in Zuid-Limburg heeft ervoor gekozen het netwerkbeheer uit te besteden aan Open Line. Open Line wordt voor de komende jaren de innovatiepartner voor het LAN.

MeanderGroep levert zorg in elke fase van het leven; van geboortezorg tot verpleeghuiszorg en alles daar tussenin. De organisatie telt in totaal meer dan 50 locaties, van grote woonzorglocaties tot kleine ‘print- en pauzelocaties’ voor ambulante teams. Omdat al die locaties en medewerkers steeds afhankelijker zijn van ICT, verandert de I&A afdeling in een regieorganisatie. Open Line wordt daarbij de partner voor alles op het gebied van het LAN.

Danny Kokol, stafdirecteur I&A bij MeanderGroep: “We zochten niet alleen een managed services provider die het netwerkbeheer kan overnemen, maar ook een partij die ons in de toekomst kan ondersteunen bij innovatie. Wij nemen al heel lang hostingdiensten af bij Open Line. Wij kennen het bedrijf en weten dat zij eerlijk en kritisch zijn. Ze geven gevraagd, maar vooral ook ongevraagd advies. Ze zullen niet zomaar meegaan in ons idee als zij daar niet van overtuigd zijn. Mede daarom is na een intensieve aanbesteding de keus op Open Line gevallen. De manier waarop we met hen samenwerken geeft vertrouwen.”

Ralph Evertz, account executive bij Open Line: “De MeanderGroep kenmerkt zich door professioneel opdrachtgeverschap. Ze doen ook echt iets met de adviezen die wij geven. Het huidige LAN is historisch gegroeid en zal in de toekomst moeten worden gestandaardiseerd en geüniformeerd, zodat de beheerlast daalt en er een betere basis ligt voor innovatie. Het doel is om een netwerk te realiseren dat de inzet van technologie optimaal en veilig ondersteunt bij zorg voor de cliënten van MeanderGroep en een nog prettigere en flexibelere werkomgeving voor de medewerkers.”

Remy van der Wal, netwerkbeheerder en coördinator Service Desk bij MeanderGroep, is blij dat Open Line nu het eerste aanspreekpunt is bij storingen. “Ik heb jarenlang het netwerkbeheer gedaan, maar het is eigenlijk niet meer verantwoord om dit bij één persoon neer te leggen. Het LAN speelt immers een steeds kritischer rol in de zorgverlening. Daarbij past 24×7 monitoring en beheer. Open Line staat altijd klaar, ook ’s nachts en in het weekend. Daardoor slaap ik tegenwoordig een stuk rustiger.”