Geplaatst door Akamai

Media alert: Akamai ‘DDoS-hotline’ biedt direct hulp bij aanvallen

Cyberaanvallen komen steeds vaker voor en de criminelen erachter worden steeds veelzijdiger en gaan geraffineerder te werk. Distributed Denial of Service (DDoS) -aanvallen en het hacken van webapplicaties behoren tot de grootste internetdreigingen van dit moment. Een DDoS-aanval in de aanloop naar de feestdagen bijvoorbeeld, kan een e-commerce bedrijf tienduizenden euro’s per minuut aan omzetschade opleveren, doordat de website gedurende langere tijd onbereikbaar is. Daarnaast levert een dergelijke aanval additionele schade op, zoals diefstal van vertrouwelijke informatie en imagoschade. Het is daarom essentieel om in een dergelijk geval snel actie te ondernemen.

Via de DDoS-Hotline website van Akamai kunnen organisaties snel informatie krijgen over welke maatregelen nodig zijn om een website of webapplicatie effectief te beschermen. De Akamai Attack Monitor verschaft inzicht in het actuele wereldwijde aanvalsverkeer en stelt Akamai in staat om snel aanvallen te detecteren. Via een ‘Alarm’-knop kunnen organisaties die worden aangevallen, direct hulp krijgen van beveiligingsexperts van Akamai. Na registratie en beschrijving van de aanval neemt het Akamai-team direct contact op (ook ’s avonds en in het weekend). De experts analyseren het actuele probleem en stellen passende afweermaatregelen voor.

“DDoS-aanvallen en het hacken van webapplicaties bedreigen steeds vaker de bedrijfsprocessen, de omzet en de reputatie van organisaties. In dergelijk gevallen is snelle hulp essentieel”, zegt Hans Nipshagen, Regional Manager Benelux voor Akamai. “Akamai kan bij het afweren van cyberaanvallen terugvallen op jarenlange expertise die we hebben opgebouwd doordat we het internet continu monitoren. Daarnaast hebben we ervaring met talloze klanten uit de hele wereld. Hierdoor kunnen we snel een complete en professionele analyse maken van alle mogelijke aanvalsscenario’s.”

Op www.ddos-hotline.com is meer informatie te vinden over de beveiligingsoplossingen van Akamai, evenals technische details en een whitepaper.