Industry Wire

Geplaatst door mediacontent.nu

mediacontent.nu introduceert platform met 5 PR-tools

Bedrijven en organisaties krijgen tot 1 juni 1 gratis persbericht inclusief support

mediacontent.nu lanceert een laagdrempelig PR-platform voor bedrijven, organisaties en PR-bureaus die tools en ondersteuning nodig hebben bij hun PR en mediarelaties. Het nieuwe platform bundelt de vijf belangrijkste PR-tools: een perskamer, beeldbank voor persfoto’s, distributie van persberichten, mediadatabase en mediamonitoring.

Het PR-platform van mediacontent.nu is bij uitstek geschikt voor bedrijven en organisaties die frequent nieuws willen communiceren naar de media, maar daar zelf nog moeite mee hebben. Via mediacontent.nu maken bedrijven hun persberichten, nieuws en persfoto’s beter vindbaar voor redacties, distribueren ze zelf hun nieuws, en krijgen ze toegang tot perslijsten en monitoring van wat de media over hen schrijven.

Klanten van mediacontent.nu kunnen kiezen voor de selfservice variant of een support-pakket met incidentele PR-ondersteuning. Daarnaast kan het team van mediacontent.nu bedrijven en organisaties op basis van een retainerondersteunen met maatwerk PR, (content)marketing en social media management.

Eenvoudig prijsmodel

Met een betaald account op mediacontent.nu krijgen bedrijven een perskamer voor hun persberichten, persfoto’s, bedrijfsprofiel, contactgegevens en social media-links. Afhankelijk van het aantal persberichten dat ze jaarlijks willen verzenden, kopen ze een bundel van 4, 12 of 24 persberichten. Toegang tot de mediadatabase kost 500 euro per jaar. De kosten van mediamonitoring zijn afhankelijk van de hoeveelheid coverage.

Scherpe tarieven

mediacontent.nu hanteert scherpe tarieven omdat veel processen zijn geautomatiseerd en klanten veel taken zelf kunnen doen. Persberichten worden automatisch naar redacties verzonden op basis van de rubrieken in de mediadatabase die klanten kiezen bij het plaatsen van persberichten. Met PR-support krijgen klanten advies bij het plannen, schrijven en distribueren van hun nieuws.

PR-bureaus

Het PR-platform van mediacontent.nu is ook ingericht voor PR-bureaus die de accounts, perskamers en persberichten van hun klanten kunnen beheren in één account. In de uitgebreide PR-perskamers zijn alle persberichten en persfoto’s van al hun klanten overzichtelijk vindbaar zijn voor de media. Verzending van persberichten van hun klanten kan tot op het uur worden ingepland. PR-bureaus kunnen maatwerk afspraken maken en onbeperkt persberichten van een onbeperkt aantal klanten plaatsen en distribueren.

Worstelen met PR

De PR-tools op het platform zijn volgens eigenaar René Frederick van mediacontent.nu waardevol voor bedrijven die op zoek zijn naar toegankelijke PR. “Veel bedrijven en organisaties worstelen met het schrijven en distribueren van goede content voor de media”, zegt Frederick. “Organisaties hebben meer nieuws dan ze denken, alleen ontbreekt het hen vaak aan de tijd om dat nieuws bij de media voor het voetlicht te brengen. De vijf praktische PR-tools op ons platform helpen organisaties bij hun communicatie met de media. Voor incidentele of structurele support ondersteunen we hen bij het plannen, schrijven en verzenden van hun nieuws. Zo brengen ze hun merk en boodschap effectief onder de aandacht van de media.”


Tijdelijk 1 persbericht gratis

mediacontent.nu heeft een tijdelijk introductieaanbod voor bedrijven en organisaties die het PR-platform willen proberen. Tot 1 juni krijgen ze 1 gratis persbericht inclusief support van het team van mediacontent.nu en distributie naar de media, zonder verdere verplichtingen.

Lees dit persbericht op mediacontent.nu

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht