Industry Wire

Geplaatst door Mediahuis

Mediahuis lanceert MH Data Studio voor een maximale focus op audiences, targeting en personalized advertising

Mediahuis heeft zich de laatste tijd sterk ingezet om op een innoverende manier met al hun data aan de slag te gaan. In 2017 implementeerde de mediagroep een Data Management Platform (Cxense). Hierdoor konden voortaan campagnes gerichter uitgeleverd worden, omdat surfers op basis van socio-demografisch-, intent- en leesgedrag in verschillende doelgroepen gesegmenteerd konden worden (ook wel de IZI segmenten genoemd). Vandaag gaat Mediahuis nog een stap verder en lanceert het een dedicated datateam dat onder de naam “MH Data Studio” aan de slag gaat.

Data Scientists
MH Data Studio wordt geleid door Trui Lanckriet, Data Governance Lead en tevens Custumor Data & Insights Manager bij Mediahuis. Het team van Trui bestaat uit verscheidene Data Scientists. Hun rol zal er uit bestaan om de kwaliteit van de “kant-en-klare” IZI audiences te garanderen, maar vooral ook om audiences op maat van de adverteerder te bouwen en onderhouden. Daarnaast zullen zij ook instaan voor het optimaliseren en rapporteren van campagnes. Jessica Bulthé maakt deel uit van het team en treedt naar voren als aanspreekpunt voor de markt.

Jessica Bulthé, Data Scientist bij MH Data Studio: “Met MH Data Studio willen we een gepersonaliseerde data service aanbieden en een betrouwbare, strategische mediapartner zijn. Via pixels analyseren we wie de audience van een adverteerder is en op welke manier zij via de sites van Mediahuis bereikt kunnen worden. We kunnen de database van een adverteerder matchen met onze surfers om heel gerichte boodschappen uit te leveren naar bestaande klanten of net naar prospecten. En tot slot kunnen we look-alikes bouwen van klantensegmenten van een adverteerder, gebaseerd op surfgedrag dat gelijkaardig is aan wat we op onze sites analyseren.”

Transparantie en respect
Mediahuis heeft als uitgever en als regie een belangrijke rol te vervullen waarbij vertrouwen een sleutelwoord geworden is. Transparantie en respect in relatie met zowel de lezer als de adverteerder wordt daarmee steeds voorop gesteld. Alle data van Mediahuis worden GDPR compliant behandeld: gevoelige informatie, bijvoorbeeld surfgedrag op gezondheid.be, wordt niet getracked, de data worden nooit verkocht aan derde partijen en surfgedrag wordt anoniem geanalyseerd.

Vorig jaar lanceerde Mediahuis MH Brand Studio, een cel die zich volledig toelegt op de creatie van betrouwbare, native content op maat van merken en die nauw aansluit bij de interesses van de lezer. Met MH Data Studio legt Mediahuis nu naast native advertising ook het begrip “data science” bovenaan de agenda en neemt de mediagroep het voortouw in personalized advertising. Ter lancering van MH Data Studio organiseert Mediahuis tijdens de zomermaanden twee sessies om concreet voor te stellen op welke manier hun data approach een meerwaarde kan betekenen voor de efficiënte, digitale marketing van merken.

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht