Industry Wire

Geplaatst door Mediahuis

Mediahuis trekt Maarten Galle, Heleen De Winne en Alexandra Sansen aan

Om nog sterker te kunnen inspelen op de programmatic trends en de noden van adverteerders en trading desks, trok Mediahuis Maarten Galle (ex-Pebble Media en ex-DPG Media) aan. Maarten startte op 14 oktober als Director Programmatic bij Mediahuis Advertising. In deze rol is hij verantwoordelijk voor het uitbouwen van een doorgedreven programmatic strategie en de dagelijkse aansturing van het programmatic team. Het programmatic team bestaat verder uit Sylvia De Bus (Programmatic Key Account Manager), Valérie Poncelet (Programmatic & Yield Expert) en Evelien Heynssens (Programmatic Performance Specialist). Maarten rapporteert aan Bart Decoster, Corporate Director Mediahuis Advertising.

Bart Decoster: “Verkoop via programmatic wordt voor Mediahuis ook in 2020 een belangrijke groeimarkt. Om een nog grotere voetafdruk te plaatsen binnen deze markt trokken we Maarten aan. Hij zal een duidelijk vernieuwde programmaticstrategie uitwerken en het team verder uitbouwen. Maarten heeft dan ook het juiste talent om onze ambitieuze objectieven in dit domein maximaal te realiseren.”

Maarten Galle: “De markt is continu in beweging en binnen Mediahuis weet men heel goed de daaruit voortvloeiende uitdagingen te benoemen. Ik kijk er dan ook naar uit om deze samen met de collega’s aan te pakken.”

MH Data Studio
Ook MH Data Studio, het dedicated data team van Mediahuis Advertising, krijgt versterking. Heleen De Winne startte op 24 september als Data Scientist. Haar rol bestaat eruit om de kwaliteit van de “kant-en-klare” IZI audiences te garanderen, maar vooral ook om audiences op maat van de adverteerder te bouwen en te onderhouden. Heleen behaalde, na haar diploma Communicatiewetenschappen aan de Universiteit van Gent, een postgraduaat in Digital Marketing en een Master of Science in Marketing Analysis.
Trui Lanckriet, Data Governance Lead bij Mediahuis: “MH Data Studio is een belangrijke groeipoot binnen Mediahuis Advertising. We zijn er van overtuigd dat Heleen omwille van de combinatie van haar ondernemende persoonlijkheid en haar kennis van data & insights via data science technieken op korte termijn al een enorme meerwaarde voor ons zullen betekenen.”

MH Brand Studio
Tot slot breidt ook de content marketing cel van Mediahuis Advertising, MH Brand Studio, uit. Alexandra Sansen (ex-Jobat en ex-DPG Media) neemt hier voortaan de rol van Key Accountmanager Branded Content, waarin zij verantwoordelijk zal zijn voor het zoeken naar non-traditionele oplossingen voor de communicatienoden van commerciële partners. Dit zal zich voornamelijk vertalen in multimediale, creatieve campagnes waarin storytelling centraal staat.
Hans De Loore, Head of MH Brand Studio: “Content wordt steeds belangrijker voor merken om zich te positioneren bij klanten. Mediahuis heeft een studio opgericht die merken helpt hun verhalen te doen aansluiten bij de leefwereld en het DNA van de lezers van onze titels. Ik wens Alexandra van harte welkom in ons team.”
__
Over Mediahuis
Mediahuis is een van de leidende mediagroepen in België, Nederland en Ierland. Als uitgever gelooft Mediahuis onvoorwaardelijk in onafhankelijke journalistiek en sterke en relevante media die een positieve bijdrage leveren voor mens en maatschappij. Vanuit die visie investeert Mediahuis permanent in zijn sterke merken, zowel op papier als digitaal. Met ruim 4.000 medewerkers realiseert Mediahuis een jaarlijkse omzet die het miljard euro overschrijdt. Nieuwstitels waaronder De Standaard, Het Nieuwsblad/De Gentenaar, Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg in België, NRC Handelsblad, nrc.next, De Telegraaf, Noordhollands Dagblad en De Limburger in Nederland en Irish Independent, Sunday Independent, Sunday World, Belfast Telegraph en Sunday Life in Ierland en Noord-Ierland, voorzien miljoenen lezers van het dagelijkse nieuws en dit zowel online als via de gedrukte krant. Daarnaast exploiteert Mediahuis in België, Nederland en Ierland ook een aantal belangrijke classifiedsplatformen, voornamelijk binnen de vastgoedmarkt (Zimmo.be, Jaap.nl, Propertynews.com), de job- en rekruteringsmarkt (Jobat.be, Limburgvac.nl, Nijobfinder.co.uk) en de automarkt (Vroom.be, Gaspedaal.nl, Carsireland.ie). In België is de groep eveneens actief op de radiomarkt (Nostalgie, NRJ Vlaanderen) en de regionale televisiemarkt (ATV, TVL, TVO en ROB TV). Mediahuis Advertising is de advertentieregie van Mediahuis België. Meer informatie: www.mediahuisconnect.be.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht