Geplaatst door Mediq

Mediq doet overname in Verenigd Koninkrijk

Mediq neemt het Engelse H&R Healthcare Ltd over. Met de acquisitie van deze distributeur van wondverzorgingsproducten vergroot Mediq haar Europese footprint. Volgens Mediq-CEO Christian Wojczewski is H&R Healthcare de snelst groeiende distributeur van Mediq’s eigenmerkproducten voor wondverzorging. “We zijn erg blij dat het management en team onze groep komen versterken. Samen zijn we nog beter in staat om de zorgmarkt van de best mogelijke producten en diensten en de bijbehorende educatie en ondersteuning te voorzien.”

Gedeelde focus
H&R Healthcare wordt een aparte entiteit binnen Mediq en oprichter Mike Hoskins blijft algemeen directeur. Hij vertelt enthousiast over de goede match tussen de twee bedrijven. “We hebben eenzelfde focus op kwaliteitsproducten die aan de behoeften van patiënten en de National Health Service voldoen. Als onderdeel van Mediq kan H&R Healthcare de kernactiviteiten sneller uitbreiden en zich versterken voor bijvoorbeeld stoma- en continentiezorg. Ook kunnen we elkaars expertise op het gebied van wondzorg benutten voor bijvoorbeeld de educatie van zorgprofessionals en de ontwikkeling van innovaties die de gezondheid en het welzijn van patiënten ten goede komen.”

Patiëntuitkomsten verbeteren
Christian Wojczewski concludeert dat de overname uitstekend past in de strategie van Mediq die gericht is op het rechtstreeks leveren van medische hulpmiddelen aan patiënten, zorgprofessionals en zorginstellingen in Europa. “Mediq helpt mensen met gezondheidsproblemen om hun leven te leiden zoals zij dat willen. Met H&R Healthcare kunnen we deze missie extra kracht bijzetten. Samen hebben we grotere slagkracht om patiëntuitkomsten te verbeteren en de zorgkosten beheersbaar te houden.”

H&R Healthcare
Het in 2006 opgerichte H&R Healthcare is een van de snelst groeiende distributeurs van medische hulpmiddelen in het Verenigd Koninkrijk. H&R Healthcare vertegenwoordigt vooraanstaande fabrikanten van wondmanagement-, compressie-, infectieziektebestrijdings- en huidbeschermingsproducten. Alle producten in het assortiment zijn zorgvuldig geselecteerd om de beste waarde voor de National Health Service te bieden, gemeten naar patiëntresultaten en kosteneffectiviteit. Het bedrijf is gevestigd in Hull en heeft ongeveer 40 mensen in dienst.

Over Mediq
Iedere dag rekenen miljoenen patiënten en de professionals die voor hen zorgen op de levering van medische hulpmiddelen en op de zorgoplossingen van Mediq. Als betrouwbare partner van patiënten, zorgprofessionals en zorgverzekeraars focust Mediq op het verbeteren van de zorguitkomsten en de betaalbaarheid van de gezondheidszorg. Mediq is in 1899 opgericht en heeft leidende marktposities in 12 Europese landen. Het hoofdkantoor is gevestigd in Utrecht.