Geplaatst door Mediq

Mediq versterkt positie in Belgische zorgmarkt met de overname van Remedus

Zorgbedrijf Mediq en Remedus bundelen hun krachten om zich te versterken op het gebied van zorg in de thuisomgeving, zorgoplossingen en medische hulpmiddelen in België. Met meer dan 70 medewerkers richt Remedus zich op kwalitatieve zorg aan mensen met een ernstige ziekte of chronische aandoening en ondersteuning van ziekenhuizen met patiëntenzorg op maat. Met dit complementaire product- en dienstenaanbod versterkt Mediq haar marktpositie in België. Ook zien de twee bedrijven mogelijkheden en kansen om de gezamenlijke dienstverlening naar een hoger niveau te brengen.

“We zijn erg blij dat dit innovatieve bedrijf zich bij Mediq voegt. Geheel in lijn met onze strategie zijn nu ook in de Belgische markt alle bouwstenen aanwezig om zorgorganisaties, zorgmedewerkers en patiënten thuis de best mogelijke medische producten, ondersteuning en oplossingen te kunnen bieden”, aldus Mediq-CEO Christian Wojczewski.

Thuishospitalisatie
“Voor Remedus is dit een belangrijke stap om sneller te groeien als partner voor thuishospitalisatie en patiënt support-programma’s”, zegt Koen Goyens die als CEO de dagelijkse leiding over de Remedus-activiteiten houdt. “Hierdoor kunnen we onze focus op thuishospitalisatie aanscherpen en de gezamenlijke mogelijkheden voor onze klantgroepen benutten. Bovendien biedt dit uiteraard ook extra kansen en groeimogelijkheden voor onze medewerkers in België.”

Over Remedus
Sinds 2002 is Remedus de pionier in België op het gebied van dienstverlening voor thuishospitalisatie: van complexe thuiszorgoplossingen tot mobiele zorgdiensten. De patiënt krijgt thuis de benodigde medische hulpmiddelen en technologie met aanverwante diensten zoals educatie en 24/7 helpdesk-ondersteuning. Remedus is partner van alle Belgische ziekenhuizen en hun artsen, en werkt daarnaast samen met veel farmaceutische bedrijven en de overheid. Remedus is gevestigd in Aartselaar en per oktober 2021 onderdeel van Mediq. Hieraan voorafgaand zijn de technologische activiteiten die zich richten op de ontwikkeling van mobiele e-health applicaties overgedragen aan RemeCare BV.

Over Mediq
Iedere dag rekenen miljoenen patiënten én de professionals die voor hen zorgen op de levering van medische hulpmiddelen, en de ondersteuning en zorgoplossingen van Mediq. Als betrouwbare partner van patiënten, zorgorganisaties en zorgverzekeraars focust Mediq voortdurend op het verbeteren van de zorguitkomsten en de betaalbaarheid van de gezondheidszorg. Mediq is in 1899 opgericht en heeft leidende marktposities in 13 Europese landen. Het hoofdkantoor is gevestigd in Utrecht.