Industry Wire

Geplaatst door Prappers

Meer dan 13 miljoen kijkers voor TikTok-comedy EasyToys

Paalstraat 69, de in januari gelanceerde TikTok-comedy van Easytoys, is met meer dan 13 miljoen kijkers een enorm succes. Meerdere afleveringen van de serie hebben zelfs al meer dan een miljoen kijkers getrokken. Aflevering 25, getiteld ‘Groot apparaat’, is zelfs door bijna 2,5 miljoen Nederlanders bekeken.

Aflevering 36, getiteld ‘Trekken’, aflevering 37 ‘1x in de week’ en aflevering 17 ‘Trio’ scoorden boven de 1 miljoen views. De TikTok-serie verschijnt sinds januari vier keer per week met een aflevering van maximaal één minuut. In de serie spelen onder meer acteurs Patrick Stoof, Rian Gerritsen, Eliyha Altena, Mila Muijsson, Britt Scholte en Stijn de Vries. Het gemiddelde kijkcijfer per aflevering is 250.000. Daarnaast heeft de serie inmiddels meer dan 40.000 volgers en meer dan 700.000 likes.

Breed publiek
Eric Idema, CEO van EasyToys-moederbedrijf EQOM Group: “De missie van EasyToys is taboes rondom bepaalde seksuele thema’s te doorbreken. De comedy is daarom gericht op een breed publiek en onderwerpen zoals een trio, gendergelijkheid en LHBTQI worden met een knipoog besproken. We zijn hartstikke trots dat het zo’n succes is.”

Producent van de komedieserie is Prappers Media, eerder verantwoordelijk voor de eerste TikTok-soap ter wereld: Morgen voor Jou. “Dit zijn aantallen waar iedereen van droomt”, aldus oprichter Joey Scheufler. “Paalstraat is zo succesvol omdat wij deze serie samen met Easytoys speciaal voor TikTok hebben ontwikkeld. De onderwerpen van Easytoys hebben wij op humorvolle wijze verwerkt in de scripts, dat spreekt kennelijk een grote groep mensen aan. Wij combineren de kwaliteit van tv met de flexibiliteit van TikTok, waardoor het lekker wegkijkt. Na elke aflevering maken we met het team een analyse wat goed ging en wat er beter kan, zo proberen we de serie steeds mooier te maken. Kortom: de kijker krijgt wat hij wil zien, dat bewijst dit hoge aantal views.”

Er staan nog twintig aflevering op de planning. EasyToys en Prappers Media zijn in gesprek over een vervolg. De serie is te bekijken via TikTok.com/Paalstraat69.

Over EasyToys en EQOM Group
EasyToys is onderdeel van EQOM Group, Europees marktleider op het gebied van erotische producten. Met meer dan 100.000 bezoekers per dag en een aanbod van meer dan 14.000 erotische artikelen is EasyToys.nl de grootste webshop van de Benelux. De erotiekgigant is bezig met een Europese uitrol en is inmiddels in zeven verschillende landen te vinden. Met een team van specialisten adviseert en informeert de webshop zijn klanten via het blog EasyToys Magazine en EasyToys TV. De missie luidt: een plezierig seksleven voor iedereen. Onder aanvoering van CEO Eric Idema wil EQOM Group een wereldspeler worden en de omzet uitbouwen naar 500 miljoen euro in 2025.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht