Geplaatst door Kappersstoelhuren.nl

Meer volume in kapperszaken dankzij Kappersstoelhuren.nl

Amsterdam, 18 februari 2020 – Het gloednieuwe online platform Kappersstoelhuren.nl is pas net live en blijkt een schot in de roos voor de Nederlandse kapperswereld. Op de website bieden kapperszaken door heet Nederland hun lege stoelen aan. De zaken verhuren hun lege kappersstoelen aan thuiskappers die de stap naar een eigen salon nog iets te groot vinden. Voor deze zzp’ers is het huren van een stoel in een salon een mooie tussenoplossing.

Het platform verlaagt hiermee de drempel om te ervaren hoe het is om een ‘eigen salon’ te hebben. Met het initiatief maakt oprichter Kees Kappers (dit is geen grap!) korte metten met een tweeledig probleem. Niet langer meer die kille, lege stoelen in de kapperszaak én geen zzp’ers zonder de gezelligheid van een salon dakzij Kappersstoelhuren,nl.

Geknipt voor de kappersbranche
Het online huur- en verhuurplatform (eerste in zijn soort) blijkt geknipt voor de kappersbranche. Waarom? Een gemiddelde kapperszaak heeft 6 stoelen en 3 werknemers. Dat betekent dat er altijd 3 stoelen leegstaan. Dat is niet alleen slecht voor de portemonnee van een bedrijf, maar het wordt er ook niet gezelliger op in de salon. Wat Kees Kappers doet, is het faciliteren van de verhuur van stoelen voor eigenaren van kapperszaken. Voor een vast bedrag per jaar adverteert een eigenaar met zijn of haar stoelen op het online platform.

Thuiskappers, waar er naar schatting 44.000 van zijn in Nederland, melden zich gratis aan op het platform en huren een stoel in de leukste, dichtstbijzijnde salon in de buurt. Dat kan voor een dag, maand of jaar. Mooi aan het platform is dat het de drempel verlaagt voor een zzp’er om contact op te nemen met kapperszaken. Thuiskappers huren stoelen om te ervaren hoe het is om een ‘eigen salon’ te hebben. Een andere reden is dat ze hun klanten graag een professionele plek aanbieden om geknipt te kunnen worden. Want zeg eerlijk, het is niet fijn om thuis de haren van de vloer te moeten schrapen na een bezoekje van je favoriete thuiskapper. Als er een match is tussen de kapperszaak en de zzp’er, dan wordt er onderling een prijs afgesproken per stoel. Wat ons betreft een haarscherpe win-win situatie voor kapperszaken en thuiskappers in heel Nederland.