Geplaatst door MendriX

MendriX ontvangt op meerdere fronten waardering: van FD Gazelle tot Main Software 50

Dat bedrijven in de transport en logistiek MendriX inmiddels wel weten te vinden, werd duidelijk zichtbaar tijdens de ICT & Logistiek beurs. Het verklaart ook de double digit groei, die deze week beloond werd met de 5e FD Gazelle en een stijging van nummer 42 naar 25 in de Software Main 50.

ICT & Logistiek

Met 145 exposanten en 5.552 bezoekers kan vakbeurs ICT & Logistiek spreken van een recordeditie. Nog niet eerder was er in de Jaarbeurs zoveel belangstelling voor ICT-oplossingen in de logistiek.  “De druk vanuit de markt maakt dat bedrijven heel concreet nadenken over nieuwe processen en toepassingen”, concludeert Martijn de Weerd, brandmanager bij Jaarbeurs.

Dat merkte MendriX als één van die exposanten als geen ander: Met ruim 600 door MendriX gescande bezoekers op de stand, stond MendriX met afstand bovenaan in beide jaarbeurs.nl lijsten die gaan over standbezoek. De belangstelling voor MendriX, die ook dit jaar met een team van tien mensen iedereen te woord stond, was groot. De reacties waren positief op de ontwikkelingen die MendriX liet zien in hét TMS. Zo werden het nieuwe booking concept voor afspraken maken, de compleet vernieuwde User Interface van MendriX TMS en MendriX Mobile, en toegevoegde functionaliteit voor onder andere capaciteitsplanning, bijzonder goed ontvangen. Een bedrijf tekende zelfs live bij MendriX op de stand een contract voor samenwerking.

FD Gazellen

Samen met mede-oprichter Laurens van Run, en het management team was Van der Hijden vorige week dinsdag bij de FD Gazellen uitreiking om wederom de FD Gazelle in ontvangst te nemen. De TMS-aanbieder behoort hiermee voor de vijfde keer tot de snelst groeiende ondernemingen in Nederland. Van der Hijden gaf aan de award te zien als een belangrijke beloning. “Het mag een commercieel gedreven award zijn, maar je moet voldoen aan een hele lijst met strenge criteria om in aanmerking te komen”, aldus Van der Hijden. “Voor ons reden dus om trots te zijn. Het is een bekroning op het harde werken. Tegelijkertijd is het een stimulans om vooruit te kijken.” De MendriX directeur vindt dat een dergelijke uitreiking een mooi moment is om even stil te staan om te bezinnen. “We kijken naar wat we hebben bereikt, en waar we naar toe gaan. Hoe zorgen we dat we er volgend jaar weer staan?”

Main Software 50

De uitreiking zelf vond hij inspirerend. “Bij andere ondernemers herken ik dezelfde ups en downs. Aan de top lijkt het soms eenzaam. Het besef dat je het samen met klanten en collega’s doet zorgt ervoor dat dit  gevoel verdwijnt. Daarom zijn wij ook zeer dankbaar voor klanten en collega’s die dit resultaat wederom mogelijk hebben gemaakt.” Ook binnen de software branche wordt MendriX gewaardeerd en is MendriX flink gestegen in de Main Software 50. In deze lijst, van 50 meest succesvolle software ondernemingen in Nederland, staat MendriX als enige TMS leverancier en steeg MendriX van plek 42 naar 25. “Een resultaat om trots op te zijn”, aldus Van der Hijden.