Geplaatst door Brink

Merien ten Houten toegetreden tot Raad van Commissarissen Brink

Rotterdam, 13 januari 2021 – Merien ten Houten is per 1 januari toegetreden tot de Raad van Commissarissen van Brink. Met zijn jarenlange ervaring als ondernemer in innovatieve technologieën maakt hij de RvC sterker en diverser. Merien is benoemd voor 4 jaar.

Merien ten Houten (1971) is een echte ondernemer. En één met een maatschappelijke belangstelling en betrokkenheid. Eerder was hij onder andere Commissaris bij wooncorporatie Sint Trudo Eindhoven. Hij kent de corporatiesector zeer goed en heeft een fascinatie voor stedelijke ontwikkelingen, mobiliteit en duurzaamheid.

Ondernemer in technologie

Merien is al decennia actief als oprichter en partner van uiteenlopende ondernemingen met een sterke tech component. Zo ontwierp hij tijdens zijn studie in 1996 samen met studiegenoten de zoekmachine Ilse, waaruit later ook de nieuwssite Nu.nl is voortgekomen. Op dit moment is hij betrokken bij Amber, een mede door hem opgerichte aanbieder van vol-elektrische deelauto’s, vooral beschikbaar in en tussen grote steden. Ook helpt hij andere startups en spreekt hij veel op congressen.

Nieuw perspectief

Doordat hij primair kijkt vanuit het perspectief van de ondernemer en zoveel ervaring heeft met innovatieve technologieën, brengt Merien kennis, ervaring en een manier van denken mee naar de RvC die van grote toegevoegde waarde is voor de verdere ontwikkeling van Brink.

Met de benoeming van Merien is de RvC van Brink per 1 januari 2021 als volgt samengesteld: Henk Breukink (voorzitter RvC), Karin Laglas en Merien ten Houten.

Over Brink

Brink werd in 1972 opgericht en is een van de belangrijke nationale spelers op het gebied van management, advies en financiële oplossingen voor bouw, infra en vastgoed. Het bedrijf werkt onder meer voor multinationals KLM en ASML, de Nationale Politie en voor diverse gemeenten in het hele land. Brink speelde onder meer een rol bij de bouw van het Internationaal Strafhof in Den Haag, de Brightlands Chemelot Campus in Sittard-Geleen en de High Tech Campus in Eindhoven. Brink is gevestigd in het Groothandelsgebouw in Rotterdam en heeft daarnaast vestigingen in Eindhoven en Groningen. Meer informatie over Brink is te vinden op de website.