Industry Wire

Geplaatst door SAMR Marktvinders

Merkspecialist Joost Augusteijn naar SAMR Marktvinders

Leusden, 21 mei 2019 – Merkspecialist Joost Augusteijn is per heden verbonden aan SAMR Marktvinders. Hij gaat aan de slag als business consultant met als specialisatie branding en positionering.

Drs. Joost Augusteijn (1966) is merkstrategisch adviseur, met specialisatie in positionering, portfoliomanagement en reputatie-onderzoek. Hij begon zijn loopbaan bij Universal Music (PolyGram) als strategisch adviseur, met levende merken zoals destijds U2, Bon Jovi, De Dijk, Marco Borsato en André Rieu. Het betekende koestering van de identiteit, eigenheid en visie van de artiest (inside-out). En tegelijkertijd inspelen op de doelgroep, de fans, de trends en de markt (outside-in). Het is precies dit samenspel dat merken tot leven brengt en succesvol laat zijn.

Na deze leerschool was Augusteijn werkzaam bij Robeco (zes jaar) en de Rabobank Groep (veertien jaar). Bij de Rabobank Groep was hij als merkstrateeg verantwoordelijk voor de positionering van het Rabo-merk en het management van het merkportfolio van de Groep, waaronder Interpolis, Robeco, Bouwfonds, Obvion en de branding van diverse start-ups. Sinds 2016 was Joost associate partner van de Positioneerders.
Naast zijn werkzaamheden als merkadviseur was Joost juryvoorzitter van de TWOTY (TrendWatcher Of The Year) en is hij lid van de Raad van Advies van SWOCC.

Joost Augusteijn: “Met veel plezier ga ik aan de slag bij SAMR Marktvinders. Mijn ruime ervaring en brede expertise qua merken is een perfecte aanvulling. Het mooie aan SAMR vind ik de volle reikwijdte aan expertises en instrumenten die zij bieden, voor de vraagstukken van morgen. En ook alle merkvraagstukken, van positionering tot portfolio.”

Jorgen Botermans, algemeen directeur van SAMR: “Wij zijn heel blij met de samenwerking met Joost. Zijn enorme kennis van merken en positionering is een waardevolle toevoeging aan onze consultancy. Op deze manier kunnen we onze opdrachtgevers nog beter helpen om hun merk en positionering factbased te verbeteren.”

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht