Industry Wire

MetrixLab neemt een strategisch belang in social media insights specialist Oxyme

Rotterdam, 11 maart 2014. Internetmarktonderzoekbureau MetrixLab uit Rotterdam, maakt vandaag bekend dat het een strategisch belang heeft genomen in social media insights bedrijf Oxyme, met hoofdkantoor in Amsterdam. Oxyme staat bekend om de baanbrekende digitale onderzoeksmethodologie, waarbij sociale activiteiten gekoppeld worden aan bedrijfsprestaties. De integratie van de twee bedrijven is de perfecte combinatie van twee bedrijven met passie voor data en innovatie!

Oxyme ontwikkelde de Digital Sentiment Index (DSI), een nieuwe tool om de online waarde van een merk ten opzichte van concurrerende merken te meten. DSI staat op gelijke voet met KPI’s als verkoopcijfers en marktaandeel en geldt in een groeiend aantal Fortune 500 bedrijven als doelstelling.

“Marketeers zijn op zoek naar partijen die hen kunnen helpen om snellere en betere beslissingen te nemen. Door de koppeling van diverse databronnen zorgt MetrixLab voor ‘real time’ consumenteninzichten die deze beslissingen ondersteunen. Een volgende stap in MetrixLab’s ‘multi-channel data’ benadering is het belang dat we sinds vandaag hebben in social media insights specialist Oxyme. We kunnen onze (internationale) klanten nu ook de kennis en expertise bieden in analyse van sociale media,” aldus Han de Groot, CEO van MetrixLab.

“Ik vind het geweldig om te zien dat twee innovatieve bedrijven hun krachten bundelen. Het aanbod van MetrixLab is nu uitgebreid met de dienstverlening van Oxyme. Samen rollen we onze oplossingen internationaal uit, met focus op het DSI-programma, om onze methoden en databronnen te integreren. Door de integratie van Oxyme in MetrixLab, zijn social media analyses niet meer een ‘wereld op zichzelf’ maar is het onderdeel van een groter geheel. Dat is wat onze klanten werkelijk nodig hebben, en samen met MetrixLab kunnen we deze service op maat aanbieden,” voegt directeur Joep Arts van Oxyme eraan toe.

Met deze overname heeft MetrixLab 450 marketinganalisten en onderzoeksprofessionals in dienst en een netwerk van 150 social media analisten verspreid over de VS, Europa en Azië.

Over MetrixLab (www.MetrixLab.com)

MetrixLab levert wereldwijd oplossingen voor data-analyse en internetmarktonderzoek. Wij zetten data uit vragenlijsten, sociale media en klantinformatiesystemen om in waardevolle consumenteninzichten ten behoeve van innovatie, merkbinding en klantbehoud. Met 450 medewerkers in Europa, Amerika en Azië, hoofdkantoren in Rotterdam en San Francisco, verzamelt en analyseert MetrixLab consumentendata in meer dan 50 landen.

Over Oxyme (www.Oxyme.com)
De passie van Oxyme is om verrassende inzichten te scheppen vanuit sociale media, die bedrijven de mogelijkheid bieden om diepgaande, op gegevens gebaseerde marketingbeslissingen te nemen. Oxyme werkt in 15 talen met een wereldwijd netwerk van meer dan 150 analisten.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht