Geplaatst door Sana

Meubelgroothandel Zijlstra stroomlijnt online kanaal met nieuwe e-commerce oplossing

Rotterdam, 10 oktober 2017 – Zijlstra, leverancier van meubelen en verlichting, heeft recent succesvol een upgrade naar Sana 9.2 doorgevoerd. De vernieuwde e-commerce-omgeving biedt meer mogelijkheden voor personalisatie en beschikt bovendien over een efficiënte retourmodule.

Zijlstra is een totaalleverancier van kleinmeubelen en verlichting uit Tiel. Na een flinke uitbreiding in 2004 beschikt Zijlstra nu over circa 10.000 m2 eigen magazijnruimte. Het assortiment bestaat uit ruim 1000 verschillende modellen, die nagenoeg allemaal uit voorraad leverbaar zijn. Bovendien zijn alle logistieke processen tegenwoordig volledig geautomatiseerd. Zijlstra levert aan meubeldetailisten en retailers in heel Europa. Sinds drie jaar geleden beschikt Zijlstra over een webshop om het assortiment aan te bieden. Omdat Zijlstra al gebruik maakte van Microsoft Dynamics en AX werd gekozen voor de e-commerce oplossing van Sana.

Upgrade naar Sana 9.2

Zijlstra is een van de eerste klanten die heeft gekozen voor een upgrade naar Sana 9.2. De introductie van Sana 9.2. vond plaats in april van afgelopen jaar. Sana 9.2 is ontwikkeld naar aanleiding van de groeiende vraag naar een meer klantgerichte aankoopervaring in de B2B-markt. De e-commerce oplossing integreert naadloos met ERP-systemen en heeft zo toegang tot alle relevante klant- en product-data. Zo worden de mogelijkheden voor personalisatie uitgebreid en de aankoopbeslissingen voor de klant beter ondersteund.

“Drie jaar geleden zijn we begonnen met e-commerce, maar nu kan ik me niet meer voorstellen hoe het is zonder geïntegreerde webwinkel”, vertelt Jan Dirk Tijssen, financieel manager bij Zijlstra. “De nieuwe retour-module was voor ons een belangrijke reden om te kiezen voor een upgrade naar Sana 9.2. Hierdoor kunnen klanten zelf via de portal de retourzending inregelen. Inclusief het aanleveren van de verplichte foto, zodat wij kunnen zien wat het defect is. Dit zorgt voor een snellere verwerking zonder onnodige administratie. Tijdwinst dus, voor zowel de klant als voor ons.”
Nieuwe markt

Met de online portal kan Zijlstra een heel nieuw segment klanten aanboren. “Hoewel we nog steeds een papieren catalogus verspreiden, is dit zeker niet meer de primaire manier waarop we onze klanten van informatie voorzien. De webshop geeft het meest actuele beeld van het assortiment en de voorraden. Hierdoor trekken we ook een nieuwe soort klant aan: webshopverkopers. Door de integratie met het ERP en logistieke modules kunnen we leveren via dropshipment, oftewel direct aan de klant van de klant. Voor onze gehele collectie, van kleine tot grote artikelen, kunnen we een levertijd van 72 uur bieden. Dit is uniek in de meubelbranche en kan mede door de inzet van Sana gerealiseerd worden. De combinatie van online portal en korte levertijd hebben de afgelopen jaren gezorgd voor een nieuwe markt en enorme boost in verkoopcijfers.”
Personalisatie in B2B

“Sana 9.2 is ontwikkeld om B2B-organisaties te helpen bij het bieden van een beter gepersonaliseerde en effectieve klantbeleving bij een online aankoop. Onderzoek toont aan dat hoe beter de aankoopervaring is, des te groter de kans op klantbehoud en betere sales. In een zeer competitieve online markt met lage overstapdermpels, is het voor B2B-organisaties van vitaal belang om juist die ervaring te bieden die aan de verwachtingen van de klant voldoet – of dit nu online, offline of een combinatie van beiden is”, stelt Michiel Schipperus, CEO van Sana.