Michel van Velde versterkt Raad van Toezicht Utrecht Marketing

Utrecht, 8 januari – Michel van Velde is per 1 januari toegetreden tot de Raad van Toezicht van Utrecht Marketing. Met zijn komst is de wisseling van de wacht binnen de RvT, die voorjaar2024 werd ingezet voor nu voltooid.
Michel van Velde woont sinds 1992 in Utrecht waar hij zich inzet voor de creatieve en digitale sector. Hij is oprichter en CEO van het creative digital agency Craftmore dat is gespecialiseerd in het creëren van digital brand experiences en campagnes. Van Velde was oprichter van One Shoe dat hij leidde van 2006 tot 2020. Dit bureau richtte zich op strategie, design, development en campagnes. One Shoe is onder meer bekend van Thuisarts.nl. Daarnaast was Van Velde gedurende tien jaar bestuurslid van de Economic Board Utrecht.
‘’Het doet mij goed dat wij Michel mogen verwelkomen als nieuwste lid van de Raad van Toezicht’’, aldus voorzitter Rinda den Besten. Hij is een succesvol ondernemer met stevige wortels in Utrecht. Zijn kennis en vaardigheden stellen ons als RvT nog beter in staat als toezichthouder en klankbord van de directie van Utrecht Marketing te fungeren.’’
Samenstelling RvT
Naast Rinda den Besten en Michel van Velde bestaat de Raad van Toezicht uit de in het voorjaar
2024 toegetreden Ingrid van der Chijs, Maartje Schlebusch en Tom Heintjes. Mieke Franssen trad in 2021 toe tot de RvT.’ Het betreft een onbezoldigde functie. Cor Jansen, directeur-bestuurder van Utrecht Marketing: ‘’2025 is een belangrijk jaar voor de organisatie. Wij werken toe naar een nieuwe meerjarenopdracht van de gemeente Utrecht en een ambitieus meerjarenplan 2026-2029. De Raad van Toezicht is hierbij voor mij een belangrijke sparringpartner. Ik heb er geen twijfel over dat de leden mij scherp houden en Utrecht Marketing als organisatie verder brengen.’’
Over Utrecht Marketing
Utrecht Marketing positioneert Utrecht samen met partners in stad en regio als slimme, creatieve, gezonde en talentvolle stad. Utrecht Marketing richt zich op bezoekersmarketing, de promotie van het cultuuraanbod, het aantrekken van (internationaal) talent en het ondersteunen van nieuwe bedrijven. Daarbij is Utrecht Marketing verantwoordelijk voor de Winkel van Utrecht / VVV en de rondleidingen in de Domtoren en rond het Domplein, in samenwerking met de Domkerk en DOMunder. Ook bevordert de organisatie Utrechtse trots onder bewoners en speelt ze een meer strategische rol op thema’s als inclusiviteit, duurzaamheid en de balans tussen groei en leefbaarheid.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.