Industry Wire

Geplaatst door Microphone Media

Microphone Media bewijst dat podcasts booming business zijn

AMSTERDAM – Dat podcasts aan populariteit winnen en ‘booming business’ zijn, weten voormalig journalisten Koos Tervooren en Frank Kromer als geen ander. Een jaar geleden begonnen zij hun full-service podcastbedrijf Microphone Media. “En met succes, want als een van de vijf beste marketing startups van 2019 mogen wij woensdag 24 april spreken op het jaarlijkse Cross Media Congres.”

Bijna twee op de drie Nederlanders luisteren wel eens naar online radiostations of podcasts, zo blijkt uit een recent onderzoek van Spreekbuis.nl en Skoep Nieuws. Tervooren en Kromer, beiden eerder werkzaam bij BNR Nieuwsradio, zagen dit als een kans om het medium podcast stevig neer te zetten. Kromer: “Verhalen maken in de vorm van geluid is onze gezamenlijke passie. Daarnaast zien we dat bedrijven of organisaties zich echt kunnen onderscheiden met podcasts, alleen weten ze vaak niet hoe. Wij helpen hen met het bedenken en creëren van podcasts, van contentstrategie tot audioconcept, van opname tot distributie. Klanten kiezen zelf welke diensten ze van ons afnemen.”

Thought leaders
Tervooren knikt: “De expertise en kennis van bedrijven is doorgaans moeilijk te vatten in een blog of video. Podcasts maken dat wel mogelijk. Bovendien kunnen ondernemers zich presenteren als dé expert in hun vakgebied. Daarnaast bouwen ze een vaste schare aan luisteraars op. Zij zien hen dan als thought leaders.” Podcast is volgens Microphone Media “een duurzaam middel; luisteraars blijven luisteren.”

Pitchen op podium
De vijf winnende startups spreken woensdag 24 april op het hoofdpodium van Cross Media Congres 2019. Daarnaast presenteren zij zich tijdens dit congres in de netwerkruimten. Bovendien staan ze in het Cross Media Jaarboek 2019, dat onder de bezoekers in een oplage van drieduizend exemplaren wordt verspreid. Tervooren besluit: “We hebben echt zin om straks op dit podium te pitchen om uiteindelijk de winnaar te worden.” (Fotocredit: Connor Clerx)

Voor meer info over Microphone Media op het congres: http://crossmediacongres.nl/speaker/microphone-media/

Over ons

Over Microphone Media
Oprichters Frank Kromer en Koos Tervooren vonden elkaar bij BNR Nieuwsradio, waar zij samen urenlang in de studio zaten om reportages te perfectioneren. Ze delen een passie voor geluid en verhalen. Frank maakte onder andere de podcast Werkverkenners en Koos presenteerde in de ochtendshow. Begin 2018 begonnen ze naast hun baan zelfstandig podcasts te maken, voor mkb’ers en zpp’ers. Inmiddels werken ze fulltime in hun eigen bedrijf en maken ze podcasts voor onder andere Rabobank, EY, Baker McKenzie, RSM Nederland, NN en KPN.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht