Industry Wire

Microsoft maakt licentie Office 365 bruikbaar voor StartReady’s Lync4all

Uithoorn, 14 november 2013 – Microsoft Lync specialist StartReady gaat organisaties helpen om hun vertrouwde Office 365 kantoorapplicaties uit te breiden met een telefooncentrale. Met het onlangs door Microsoft geïntroduceerde License Mobility Pack kunnen ondernemers en enterprises fors besparen door Office 365 en Lync4all te combineren.

Met Microsoft Office 365 zijn kantoorapplicaties Word, Excel en Powerpoint via internet toegankelijk, net als zakelijke e-mail via Outlook. Een aantal functionaliteiten van Lync zijn bij Office 365 inbegrepen, waaronder instant messaging, aanwezigheidsstatus, online vergaderen en audio- en videogesprekken van PC naar PC. Echter, bellen naar vaste en mobiele nummers en gebeld worden op een PC behoren niet tot de mogelijkheden.

Juist daarvoor is sinds begin 2012 telefonieoplossing Lync4all op de markt. Microsoft Lync specialist StartReady ontwikkelde deze innovatieve telefooncentrale, die gebaseerd is op Lync en gehost wordt vanuit de cloud. Deze Unified Communications-oplossing maakt het integreren van IT en telefonie ook voor kleinere ondernemingen (van circa 10 tot 250 medewerkers) bereikbaar.

Uitbreiding van het portfolio
Met het License Mobility Pack van Microsoft zijn de licenties van Office 365 vanaf heden bruikbaar voor Microsoft Lync, waardoor het financieel aantrekkelijk wordt om e-mail en programma’s als Word, Excel en Powerpoint te koppelen aan Lync4all en daarmee een volledig geïntegreerde telefooncentrale in huis te halen. ,,Gebruikers betalen niet langer voor twee verschillende Microsoft licenties, maar slechts voor één. Daardoor kunnen bedrijven tot wel  €8,50 per medewerker per maand besparen”, vertelt StartReady CEO Lucas Wensing.

StartReady wil de combinatie Office 365 en Lync4all via nieuwe resellers op de markt brengen. “Er wordt vooral gezocht naar partners met een sterke positie in software, die hun portfolio graag willen uitbreiden met innovatieve telecomdiensten”, aldus Wensing.

Liever VoIP dan parkeren in Amsterdam
Dat Microsoft de integratie van de diensten goedkoper en eenvoudiger maakt, past in de algehele verschuiving van traditionele telefonie naar geautomatiseerde oplossingen. Analist Ovum voorspelt dat het telefoonverkeer via VoIP tussen 2013 en 2018 met 20% per jaar zal toenemen. Hans van der Meer, Marketing Manager bij Microsoft: ,,Die verschuiving wordt kracht bijgezet door Het Nieuwe Werken en het sociaal samenwerken. Office 356 en Lync4all bieden bedrijven laagdrempelige manieren om nu echt overstag te gaan. En als je een telefooncentrale aan Office 365 kunt koppelen  die per maand net zoveel kost als twee uurtjes parkeren in Amsterdam , valt ook het financiële voorbehoud weg. Daar liggen dus kansen voor resellers.”

Over StartReady
StartReady wil kenniswerkers met elkaar verbinden en kennisuitwisseling over organisatiegrenzen heen faciliteren. StartReady bouwt Unified Communications-oplossingen op de ‘tried and trusted’ software van Microsoft Lync en verzorgt daarmee efficiënte interactie via spraak, beeld en chat, in één tool. Deze oplossingen variëren van cloud-oplossingen voor mkb-ondernemingen tot virtuele en on-premise oplossingen voor enterprises. StartReady werkt op internationale basis samen met gerenommeerde partners als BT, Dell en KPN en is gecertificeerd Microsoft Gold Partner en Premier Support Partner voor Lync. Kijk voor meer informatie op www.startready.com.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht