Geplaatst door car2go

Mijlpaal car2go: wereldwijd 3 miljoen members

Stuttgart/Utrecht, 5 februari 2018 – car2go, marktleider op het gebied van autodelen, blijft groeien en laat zien hoe sterk de mondiale trend in autodelen aan terrein wint. Slechts zestien maanden nadat car2go de mijlpaal van twee miljoen members wereldwijd heeft behaald, kan de onderneming alweer een volgend record melden: in januari 2018 telt car2go meer dan drie miljoen members over de hele wereld.

Steeds snellere groei in nieuwe members
Het aantal members dat gebruikmaakt van de 14.000 car2go’s, waardoor zij onafhankelijk, flexibel en duurzaam zijn, groeit steeds sneller. De groei is ook te zien in de steeds kortere tijdspan waarbinnen car2go een miljoen members bereikt. Na het eerste pilotproject van car2go in Ulm (Duitsland) in 2008, duurde het zes jaar tot de een miljoen members wereldwijd werd behaald. De twee miljoen members werd 2,5 jaar later behaald in september 2016. De mijlpaal van drie miljoen members is vervolgens binnen één jaar en vier maanden behaald.

“Het bereiken van drie miljoen car2go-members en de dynamische groei laten goed zien hoe populair flexibel autodelen in steden is. Een groei van 30 procent in members in 2017 zegt eigenlijk al genoeg en het potentieel voor verdere groei is enorm. Uit onderzoek blijkt dat het aantal autodelers de komende jaren zal vervijfvoudigen”, zegt Olivier Reppert, CEO van car2go Group GmbH. “Dat car2go als eerste autodeelconcept het record van drie miljoen members behaalt, is geen toeval. Met onze door Time Magazine geprezen app, het snelle en flexibele huurproces en auto’s van A-merken zoals Smart en Mercedes-Benz, onderstrepen we onze zeer hoge standaard voor een prettige klantbeleving”, aldus Reppert.

Members in 26 steden wereldwijd
De drie miljoen car2go-members zijn te vinden in 26 steden op drie continenten. Het merendeel (1,72 miljoen) van de members bevindt zich in Europa, direct gevolgd door Noord-Amerika (1,04 miljoen). In China, waar car2go in Chongqing aanwezig is, gebruiken tot nu toe 237.000 members car2go. Chongqing is daarmee de stad met de meeste members wereldwijd, gevolgd door Berlijn (223.000) en Madrid (196.000). De andere steden in de top tien zijn Hamburg (184.000), Milaan (170.000), Rome (166.000), Vancouver (155.000), Wenen (142.000), Calgary (120.000) en het Rijnland (117.000). In Amsterdam staat de teller inmiddels op 56.000 car2go-members.