Geplaatst door BTC Direct

Mijlpaal in Europa: 5 jaar salaris in Bitcoin

Medewerkers van BTC Direct krijgen deze maand precies 5 jaar een deel van hun salaris in Bitcoin uitgekeerd. De Nijmeegse onderneming is het eerste bedrijf in Europa dat deze mijlpaal bereikt. Dit leverde medewerkers een resultaat op van ruim 250%.
In juni 2018 had cryptobedrijf BTC Direct de primeur door als eerste in Europa een salaris in Bitcoin uit te keren. Het bedrijf – dat inzet op laagdrempelige handel in crypto – lanceerde vervolgens een traject dat dit ook voor andere bedrijven mogelijk maakt. Daar sprongen de afgelopen 5 jaar verschillende bedrijven op in, waaronder het gros van de Nederlandse filialen van Domino’s Pizza.
Voordelen Bitcoin-salaris
Intussen ontvangt het merendeel van de 90 medewerkers van BTC Direct en zusterbedrijf BLOX een deel van hun salaris in Bitcoin. Niet het hele salaris, want het is wettelijk verplicht om in elk geval het minimumloon in Euro’s te betalen. Medewerkers kunnen zelf kiezen welk deel van het salaris daarboven ze in de digitale munt uit laten keren.
Een salaris in Bitcoin biedt meerdere voordelen, stelt Head of brand Toon Schraven. “Om te beginnen geeft het een goed rendement. Veel collega’s kiezen voor een bescheiden bedrag van bijvoorbeeld €100 in Bitcoin per maand. Als je dat bedrag vijf jaar lang elke maand op een spaarrekening had gezet, had je nu €6.000 gehad en hooguit een paar honderd euro aan rente. Door dit maandelijks in Bitcoin te investeren, is het nu ruim €15.000 euro waard.”
Makkelijk
Een salaris in Bitcoin is in feite een vorm van beleggen die in de financiële wereld doorgaat als Dollar Cost Averaging (DCA). Dat is over het algemeen veiliger en voordeliger dan ineens een voorraad Bitcoin aanschaffen en hopen op een koersstijging. Het maandelijkse ritme biedt enige bescherming tegen koersschommelingen op de korte termijn. Je koopt als het ware Bitcoin voor een gemiddelde prijs op de lange termijn.
Een Bitcoin-salaris zorgt daarnaast voor bescherming tegen de inflatie en scheelt gedoe. “Je beschermt jezelf met Bitcoin tegen het falen van banken en overheden, waar onder meer de hoge inflatie een gevolg van is. Hier via je salaris in beleggen is wel zo makkelijk. Je kan natuurlijk zelf elke maand Bitcoin kopen, maar op deze manier hoef je daar niet mee bezig te zijn.”
Meer over salaris betalen in Bitcoin: https://btcdirect.eu/nl-nl/bitcoin-salaris